Kontakt oss via chat
1. Du må bli mer aggressiv. Du må forandre din markedsføringsstrategi til nye tider og bli beintøff.
Legg merke til hvordan produktene eller tjenestene dine gir merverdi for andre, hvordan kan du redusere kostnader og øke din egen produktivitet. Hvis du er flink til å finne ut av dette, da vil du skille deg ut fra markedet fordi de fleste av dine konkurrenter vil gå tilbake til en mer defensiv og beskyttende posisjon.
2. Bruk mye energi på å beholde nåværende kunder. Selv om kundene bruker mindre penger, ikke la dem bli fristet til å bytte til andre salonger. Studier viser at det koster fem ganger så mye å få en ny kunde som det gjør for å beholde en gammel.
3. Gjør det du kan for å øke salget til eksisterende kunder. Kundeforhold er alltid mye mer skjør enn vi liker å tenke på og fleste overvurderer kundens lojalitet. Faktisk er kundetilfredsheten først og fremst avhengig av: Hvordan du imøterkommer kunden, hver eneste gang du treffer kunden. Arbeid hardere enn noensinne å være imøtekommende og hyggelig slik du dekker i hvert fall disse behov hos kunden. Et smil, en kaffekopp, en god ansiktsmassasje med høy kvalitet – alt dette er viktig.
4. Bygg din prospektliste. Lag deg en prospektliste. Hvis du kunne velge, hvilke 200 eller 300 firmaer i nabolaget ditt skulle du gjerne gjøre forretninger med? Ta regelmessig kontakt med disse selskapene og tilby dem gode pakketjenester. Forklar hvorfor du er interessert i akkurat dem. Vis hvordan å forhandle med deg vil gi dem spesielle fordeler. Eller gjør det enkelt: Spør dem hva du må gjøre for å få dem inn som kunder hos deg.
5. Bruk skarpe teknikker for å få kunder til å velge deg foran dine konkurrenter. Å skille firmaet fra alle de andre i samme bransje er viktigere enn noensinne. Tenk som en kunde og prøv å oppdage hva du kan gjøre for å dramatisere din unike eksistens i markedet. Det er aldri «verdien» du vil legge til som gjør forskjellen, men det er «verdien» kunden ønsker å motta som er viktig.
Meld deg på vår gruppe på facebook: hudpleie, frisør og markedsføring og be om hjelp i forhold til gode ideer!