Salon Magasin
Alt for skjønnhetsbransjen

Ofte spurte spørsmål

Forsendelser & Frakt

Hvor finner jeg sporingsnummer?

I fleste tilfeller vil du måtte vente litt før du får tilsendt sporingsnummer. Den generelle regelen er at alle som tilbyr varer hos Salon skal utstede sporingsnummer og sende informasjon om det til kunde så snart det lar seg gjøre. Noen av våre leverandører tar inn varer til Norge 1 gang i uken i store kvanta og da vil du ikke kunne får sporingsnummer før varen har ankommet Norge og blir splittet opp fra paller til mindre pakker og sendt diverse kunder i Norge. Hver og en leverandør informerer om leveringstid. Hvis du har ventet lenger enn den informerte leveringstiden da kan du gjerne ta kontakt med oss via chat og vi hjelper deg så gjerne.

Hvorfor får jeg forsendelse fra mange steder?

Nå som Salon er blitt markedsplass da er det mange aktører som selger via Salon markedsplass. Hver og en leverandør du får kontakt med vil ha forskjellige betingelser, forskjellige leveransetider og de vil og i mange tilfeller sende fra forskjellige steder og du vil kunne få faktura fra flere steder når du bestiller via Salon. Faktura skal i så fall alltid utstedes fra hver og enkel leverandør på Salon markedsplass.

Du kan alltid se hvem du bestiller fra.  Bildet nedenfor viser hvordan du ser hvilken butikk du bestiller fra.

 

 

Den røde sirkelen viser hvilken butikk du har valgt. For å kun lete i 1 butikk når du skal handle da klikker du først på:

  1. BUTIKKER
  2. VELG DERETTER DEN BUTIKK DU ØNSKER Å HANDLE I
  3. NÅR DU BRUKER SØKEFILTER DA VIL DET BARE DUKKE OPP VARER FRA BUTIKKEN DU HAR VALGT

Ønsker du derimot å gå tilbake og lete i alle butikker da klikker du på logoen og går tilbake til forsiden av Salon og leter så etter varer via søkefilter og da vil det dukke opp varer fra alle butikker.  Men da må du være klar over at det kan forekomme portokostnader pr butikk.  Dette ettersom f.eks 3 butikker kan ikke sende varen til deg uten å ta betalt for porto.  Det kan og være at 1 aktør har lager mange steder, slik som Salon AS har og da sendes varer fra mange steder, både innen Norge og utenfor Norge. I fleste tilfeller slipper du å betale toll og tollomkostninger skulle varen komme fra utlandet men i noen tilfeller må du likevel betale for slikt og da vil det fremkomme klart og tydelig i tekst ved hvert enkelt produkt.

Jeg ønsker å vite fraktpris?

Nå som Salon er blitt en markedsplass for mange aktører da vil det i noen tilfeller være slik at store inventarvarer ikke kan leveres uten at fraktfaktura regnes i etterkant. Det betyr at hvis du bestiller volymstore og tunge varer da er det komplekse beregninger bak som ikke har vært mulig å automatisere i vårt handlesystem. I slike tilfeller kan du:

  • opprette en konto
  • legge alle de varer du ønsker å kjøpe i handlekurven
  • ta kontakt med oss via chat og be oss om å regne ut fraktpris FØR du bestiller
Når kommer varene mine?

Varer som sendes ut fra Salon sitt småvarelager i Norge – dvs butikk SALON NORGE vil som regel ta 1-3 virkedager. Hvis du bestiller varer som kommer fra utenlandslager da kan det ta 1-4 uker. Det kan og være forskjellig fra butikk til butikk om varer leveres på kort tid eller ikke. Noen butikker kan levere varer på 1-2 dager og andre butikker kan ta helt inntil 30 dager eller mer når de skal levere sine varer. Det vil da ofte typisk være en butikk som selger via Salon sin markedsplass. Hvis du spesialbestiller en vare som er spesialdesignet for deg da kan leveransen ta 4-6 uker.

Generelt

Jeg får ikke bestilt varer?

Det kan være forskjellige grunner til at du ikke får bestilt via Salon. De fleste årsaker er at du for eksempel ikke har dekning på kortet ditt. Det kan være at du prøver å bestille varer som ikke er på lager. Det kan være at du ikke har valgt fraktmetode eller at en leverandør har lagt ut varer på sidene uten å tilby fraktmetode. Hvis du ikke finner ut av dette på egen hånd da kan du alltid ta kontakt med oss via vår online chat og vi hjelper deg så gjerne.

Jeg mangler faktura?

Hvis du mangler faktura da må du ta kontakt med leverandør av varen du har kjøpt via Salon markedsplass. Alltid når du bestiller via Salon vil du kunne se hvem som er leverandør av varen til deg. Den samme skal og utstede faktura til deg. Det er opptil hver og en leverandør å bestemme om de sender faktura via epost eller tradisjonell post.Ta kontakt med leverandør av produkt hvis du mangler faktura. Hvis det ikke hjelper ta da kontakt med chat via våre websider og vi hjelper deg så gjerne.

Kan jeg få betalingsutsettelse?

Salon tilbyr ikke betalingsutsettelse til sine kunder. Alt må forhåndsbetales og varer sendes ikke før vi har mottatt full betaling. Det er på grunn av denne strategien at vi kan tilby god pris ettersom vi ikke trenger å ta tap på ubetalte regninger. Vi har tidligere tillatt slikt men det ga et meget dårlig resultat og 95% av de som fikk betalingsutsettelse betalte aldri for seg. Derav har vi dessverre en slik strategi at alt må forhåndsbetales.

Omtaler & artikler

Hvordan å skrive en omtale eller en artikkel ?

Du kan legge inn en omtale om alle produkter som brukes av skjønnhetsbransjen.  Uansett om det er inventar, apparater, verktøy, kosmetikk eller forbruksprodukter da tar vi godt imot alle omtaler.  Produktet trenger ikke å være solgt hos salon.no og kan like godt komme fra ett helt annet sted.

Omtale skrevet skal være konstruktiv, redelig, ryddig, og ærlig. Minimum 200 ord.

Du kan logge inn her.  

Deretter kan du skrive en artikkel herfra: https://magasin.salon.no/usp_form/artikler-salon/