Kontakt oss via chat
Med den enkle bruken av verktøy som Facebook og e-post markedsføring blir det en fristelse for skjønnhetssalonger å gi regelmessige tilbud til kunder.
Månedlige tilbud
Det å ha godt forberedte månedlige tilbud kan være gunstig for salongen og i tillegg ha andre tilbud i bakhånd som kan bli introdusert med hensyn til omstendighetene (som for eksempel nye ansettelser).
Ved å ha en viss standard på de månedlige tilbudene kan man til enhver tid være forberedt med opplærte ansatte, varelager av produkter og et oppsett på tilbud som er relevante til forventet etterspørsel av produkter og tjenester til enhver tid på året.
Det er viktig å sette opp tilbud som er relevante etter sesong og som er basert på tidligere data. Ved å begrense tilbud rundt de travleste tidene eller sette opp mindre tidskrevende tilbud kan man unngå tapt fortjeneste grunnet ansatte som er for opptatt.
Eksempler på tilbud
I sommermånedene vet vi at skjønnhetssalonger har det travelt med høy etterspørsel etter spesifikke produkter og tjenester, dette gir oss en god grunn for å ikke tilby store tilbud. Vi vil heller maksimere fortjenesten når etterspørselen er høy, for eksempel at man ønsker ikke å tilby rabatt på fotpleie i sommermånedene. I de travleste månedene er det gunstig å gi tilbud som enten har en liten verdi eller relevans i håp om at ingen trenger det akkurat der og då.
I løpet av de månedene man vet er rolige kan man vær litt mer eventyrlysten og tilby større tilbud av produkter og tjenester, da man er litt mer avhengig av å få inn penger. Gode tilbud som «to for en» av produkter og tjenester kan være gunstig for salongen og ikke minst for kunden.
Tilbud er kun ment for Salongen
Man kan fort havne i en situasjon der man føler et visst press i fra kunder og ansatte om når og hva slags tilbud man tilbyr, men man må huske at tilbud er noe man kun skal bruke for å fylle et tomrom i etterspørselen.
Det er ikke noe annerledes for forhandlere og godt planlagte salongtilbud kan være en stor og viktig del av markedsføringen for eksisterende kunder. Så gjør det beste ut av det og fyll opp tomrommene i løpet av rolige perioder og ikke la deg påvirke av hva du tror andre folk vil ha.
Folk vil alltid ha større og bedre tilbud og mange salonger faller dessverre i den fellen og blir «tilbudssalongen».
Ikke la det skje med din salong!