Salon Magasin
Alt for skjønnhetsbransjen

Hvordan å gi kundene optimal voksing-opplevelse og få dem tilbake ?

0 476

Når jeg drev klinikk i sin tid, da var hårfjerning den absolutt beste inntekstkilden og ikke noe annet vi solgte like mye av. Hvis du er interessert i å øke inntjening da må du være fokusert på hårfjerning, men det er ikke nok å utføre hårfjerning, du må utføre hårfjerning de lux og helst litt bedre enn alle de andre.

Det var gjennomgående det vi fikk høre fra våre klienter når de møtte opp, at det var mye bedre å få hår fjernet på vår klinikk enn hos de andre. Joda, må være de bare sa det til oss men tallen snakket for seg selv, vi hadde utrolig mange kunder som møtte opp regelmessig i hårfjerning og jeg mener bestemt at det er den beste inntektskilden en skjønnhetssalong kan ha.

Det er mange som har hårfjerning som sideinntekt, det gjelder faktisk alt fra fotterapeuter, frisører og hudpleiere, til de som har spesialisert seg på bare å utføre hårfjerning.

Det jeg ønsker å dele med dere er hva man må være flink til for at kundene skal velge nettopp deg.

  1. Hygiene
  2. Hygiene
  3. Hygiene – jo hygiene er nr 1,2 og 3. Du må være megaflink til alt som hetter hygiene og double-dipping som det kalles for – eller dobbel-dipping er absolutt forbudt. Ikke dypp spatelen i voksen 2 ganger ! – Det er helt forferdelig lite hygienisk og burde vært forbudt. Hygiene er så mye, det er vask av dine egne hender, hansker, utstyr, voksapparater m.m. Alt fra pinsett til håndklær skal være rent og pinsetten skal steriliseres mellom hver kunde. Ikke plukk pinsett opp av lommen, det er fy! Enhver godt utdannet hudterapeut og andre bør vite alt om hygiene når de utfører hårfjerning.
  4. Førstegangsvoksing. Når du vokser en kunde for første gang, uansett om det er en som aldri har vært vokset før eller en som er hos deg for første gang. Gi deg god tid. Tid og omsorg for kunden er viktig, særlig skal du være nøye med det ved intimvoksing.
  5. Komfort. Se til at kunden din har det komfortabelt. Ikke tilby kunder å sette seg i en stol hvor du deretter ikke trekker for gardiner eller lignende. Vær sikker på at ingen kan komme inn dørren. Velg riktig musikk og la gjerne kunden få lov å velge selv. Tilby håndkle for å dekke den del av kroppen som ikke vokses. Vær nøye med at det ikke er for kalt for kunden. Tenk på det lille ekstra.
  6. Etterbehandling. Vær nøye med å informere kunden om hvordan å ta hånd om seg selv etter behandlingen. Tilby gode råd og eventuelt etterbehandlingspreparat for å ta med hjem. Informer om skrubbing for å motvirke inngrodde hår. Tilby dem å ta kontakt hvis de får problemer i etterkant.
  7. Tilby dem å booke neste time allerede når de er hos deg første gang. Tilby gjerne en pakke på 10 ganger til redusert pris.

jo dette er gode regler å ha med seg, men altfor mange som svindler litt på dette og det vil bare føre til at du mister kunder.

I tillegg til dette kommer så personlige egenskaper og hvor flink du er å håndtere voksrullen, rive av, hjelpe kunden å slappe av, valg av vokstyper, m.m. Det er noe du finner ut av litt etterhvert og erfaring vil gjøre deg til en mester.

Salon selger alt av voks, utstyr og apparater du trenger til hårfjerning:

Skriv et svar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

X