DEL

Hvorfor skal Solfrid møte opp på nettopp din salong? Hvorfor skal hun ikke gå til salongen ved siden av?

Har du noen gang gitt dette en real tanke? Har du virkelig prøvd å sette deg i kundens sko? Har du? Du tror du kanskje allerede har gjort det, men jeg er ikke så sikker på det.

Prøv igjen:

Har du nylig besøkt en annen salong enn din egen? Nei? Vel, det er det svaret jeg får fra salongeiere. De besøker ikke andre salonger enn sine egne og vet lite om hvordan de andre opererer og hvordan de ser ut. Hvis du derimot gjorde det, ville det bli lettere for deg å svare på disse spørsmålene;

Hvordan vil du bli behandlet på din favorittsalong?
Hva ville få deg til å gå dit igjen?
Hva gjør at de skiller seg ut?
Hvorfor likte du å besøke salongen?
Hvordan ville favorittsalongen din være, hvis du kunne lage den akkurat slik du vil ha den, ja pass på nå og lag den utfra deg som kunde og ikke som eier?
Hvordan vil du bli behandlet der?
Hvordan ønsker du inngangen skal se ut?
Hvordan vil du at rommet skal være?
Hvordan vil du at terapeuten skal se ut?
Hvordan vil du at terapeuten skal håndtere huden din?
Hvordan vil du ha massasje som skal utføres?
Hvordan vil du ha føtter, hender, ansikt etc. til å se ut etter å ha besøkt salongen?
Hvordan vil du ha service i resepsjonen?
Hvordan ønsker du at du blir hilset velkommen?
Hvordan ville du bli behandlet når du er på vei ut og betaler osv.?
Når du er i stand til å svare på disse spørsmålene for deg selv på en annen salong enn din egen, først da kan du begynne å lage dine egne oppgaver om hvordan du skal behandle dine egne kunder, da du kan være ganske så sikker på at de og vil ha lignende preferanser til salongen de besøker.

Spørsmålet er ikke hvordan du ønsker at salongen din skal være nå, spørsmålet er hvor mye bedre du kan gjøre med hensyn til hvordan du selv ville ønsket å bli behandlet når du besøker en salong. Ta det fra en riktig synsvinkel og du blir en vinner.

Du får mange gode tips og nyttig hjelp når du blir medlem av vår facebook gruppe. Klikk her for å bli med. I gruppen kan du også selge brukte varer og markedsføre nye varer til profesjonelle i bransjen. Gruppen er ikke ment for å markedsføre varer mot privatpersoner. Hvis du ønsker å markedsføre varer mot privatpersoner gjennom oss da kan du sende oss mail.

Besøk oss i butikke på Lørenskog hvor vi selger forbruksvarer, kosmetikk, utstyr og apparater innen skjønnhetsbransjen. Vi har åpent fra klokken 10.00 - 16.00 mandag - fredag. Vi er kun 10 min kjøring fra Oslo, 5 min kjøring fra Lillestrøm og Strømmen. Klikk her for å se hvordan å finne frem.

INGEN KOMMENTARER