DEL

Det finnes en veldig enkel måte å skille seg ut fra bedrifter som Groupon, som tilbyr dine tjenester og får deg på en krok du aldri burde vært med på.  Grusomt sier nå jeg.  Ikke nok med at du får ingenting ut av det, men du forplikter deg til lang tid og Groupon kan når som helst kjøre kampanjer igjen, slik jeg lagte kontrakt med dem i hvert fall.  Jeg fant ut i etterkant hvor utrolig dårlig det var å gå med på noe slikt.  Aldri igjen.

Men det å tilby noe gratis er jo utmerket bra metode, hvis, ja og kun hvis du tilbyr noe du er mektig flink på.  Du må være ekstremt bra på det du skal tilby gratis, ja så bra at kunden virkelig ønsker å komme tilbake til deg. Tilbyr du noe som du er middels eller grei nok på, da vil nok kunden ikke føle noen lengsel for å komme tilbake til deg.

Hvem har ikke vært hos en hudterapeut som gir himmelsk ansiktsmassasje, ja så skjønn at du bare må tilbake når du skal slappe av neste gang.  Eller en hudterapeut som er ekstremekspert på brasiliansk.  Jo man kan fortsette lenge, men poenget er at det å tilby noe gratis er jo en strålande metode for å få inn nye kunder, for man biter jo på slike tilbud, men vær da 100% sikker på at du tilbyr noe du er fantastisk flink til. Ellers er det en ulønnsom butikk.

Nå er det engang slik at alle terapeuter er ikke utstyrt med «ta-vare-på-deg» talent. Egentlig er det massevis av terapeuter som aldri har kommet dit og aldri kommer dit.
Personlig har jeg ofte opplevd terapeuter som er mekanisk i sitt arbeid og du vet at du ikke skal si for mye fordi de vil blafre med leppa når du er ute av rommet.  Jo kanskje stygt å si slik, men hvem kjenner ikke den typen?

Men hvis du går til en helt spesiell terapeut – da vil du heller betale dobbel pris for den opplevelsen enn å gå til en som er ikke like flink og gjør alt på en mekanisk måte hvor du opprinnelig hadde tiltenkt å bruke penger til en god følelse. Jo, fordi mesteparten av opplevelsen ligger i følelsen kunden får av at du er tilstede i behandlingstimen og gir kunden den behandlingen de er ute etter.

Dette er den sanne markedsføring av dine tjenester. Innen markedsføring kaller vi dette for «sannhetens øyeblikk» = Hvilken er øyeblikket du yter service til kunden.

Tren deg opp, bli flink på sannhetens øyeblikk.  Det er viktig det.

 

Du får mange gode tips og nyttig hjelp når du blir medlem av vår facebook gruppe. Klikk her for å bli med. I gruppen kan du også selge brukte varer og markedsføre nye varer til profesjonelle i bransjen. Gruppen er ikke ment for å markedsføre varer mot privatpersoner. Hvis du ønsker å markedsføre varer mot privatpersoner gjennom oss da kan du sende oss mail.

INGEN KOMMENTARER