Leksjon 3 – Google og nøkkelord

Leksjon 3 – Google og nøkkelord

920
0
DEL

I leksjon 1 og 2 har vi gjennomgått hva trenger når du prøver å oppnå rangering nr 1 på Google. Du trenger;

* søkeord
* riktig språk
* søkeord på noe som folk virkelig er ute etter

Det er en viktig faktor du skal lære om i dag. Hvis søkeordet (nøkkelordet) du bruker i teksten din og den du bruke i tags ikke er nøyaktig prikklike, vil du bli «straffet» av Google. Så om du prøver å legge til tagger (som er nøkkelord/søkeord) for ditt nettsted / side på en bestemt side, og at siden ikke engang inkluderer det ordet – vil du bli straffet med lavere rating / rangering i Googles sine søkemotorer – ettersom de er jo ikke riktig.  Du må være klar over at det er en datamaskin som søker etter søkeord og ikke et mennesk.  Datamaskinen vil ikke kunne være «rimelig»* mot deg på samme måte som et mennesk. Med andre ord datamaskinen vil ikke forstå hvis du har skrevet hudpleie i artikkel og så har du skrevet hudpleier i tagslisten din.  Da vil den ene r’en gi deg lavere rangering.

Så vær forsiktig med rettstaving og hvordan du skriver tags.

Besøk vår facebook gruppeside Beauty and the Marketing

Besøk vår Google plus gruppe Beauty and the Marketing

Besøk vår Google plus gruppe Skjønnhet og Marked

Besøk vår Pinterest side 

Besøk vår Linkedin page

Besøk vår Twitter page

Besøk vår Facebook fan page

Du får mange gode tips og nyttig hjelp når du blir medlem av vår facebook gruppe. Klikk her for å bli med. I gruppen kan du også selge brukte varer og markedsføre nye varer til profesjonelle i bransjen. Gruppen er ikke ment for å markedsføre varer mot privatpersoner. Hvis du ønsker å markedsføre varer mot privatpersoner gjennom oss da kan du sende oss mail.

Besøk oss i butikke på Lørenskog hvor vi selger forbruksvarer, kosmetikk, utstyr og apparater innen skjønnhetsbransjen. Vi har åpent fra klokken 10.00 - 16.00 mandag - fredag. Vi er kun 10 min kjøring fra Oslo, 5 min kjøring fra Lillestrøm og Strømmen. Klikk her for å se hvordan å finne frem.

INGEN KOMMENTARER