DEL

11. Bli markedsdrevet. Pass på at det er kundene dine som driver din virksomhet. Et markedsføringsdrevet selskap opererer bare én vei: Total innsats – produkt, service, pris og markedsføring – må tilpasses kundens behov og ønsker. Kjempeviktig.

12. Konsentrere deg om det grunnleggende. En av din bedrifts primære jobb er å skaffe og beholde kunder. Den eneste måten å gjøre dette på er å hjelpe kundene med å løse sine problemer bedre enn noen andre! Lær hva hver kunde betyr med «bedre». Deretter tilpasser du produktet eller tjenesten slik at den oppfattes som «bedre» i øynene til dine kunder og produkter. Sett deg ned å snakk med kundene, gjør en undersøkelse hvor du virkelig trekker frem det som er viktig for kunden. Du kan faktisk bli overrasket. Ikke tro du vet alt.

13. Konsentrer deg om rådgivning. Husk at kundene ikke leter etter standard løsninger på sine problemer. Skreddersy dine tjenester for å møte nøyaktige behov. Dette betyr at du tar mer tid til å være nyttig, vise forståelse og være støttende for kundene dine. Hver enkelt som kommer inn skal få god tid til både analyse og du bør alltid gjennomgå analyseskjema nøyaktig når du tar imot første kunde (hvis du driver med hudpleie), det viser profesjonalitet.

14. Demonstrer en «vi kan gjøre det» holdning. Du kan ha de beste produktene eller tjenesten, men det er ikke nok. Gå til neste trinn. Vis entusiasme for å gå ut av veien for å bevise at du er serviceorientert og virkelig ønsker å komme til mot dine kunders ønsker.

15. Bruk det magiske ordet – «Selvfølgelig» Siden vi alle er i problemløsning, kan du svare på forespørsler med en sterk «sikker». Du har kanskje ikke alle svarene for øyeblikket. Det er ikke viktig. Du kan få dem senere. Når du snakker med kunden, da bør du formidle tillit og være 100 prosent positiv. Det vil gi deg flere og flere forretninger.

I et nøtteskall varer ikke tøffe tider. Tøffe folk gjør. Når du blir tøff med deg selv og din bedrift, er suksess på vei.

Meld deg på vår gruppe på facebook: hudpleie, frisør og markedsføring og be om hjelp i forhold til gode ideer!

INGEN KOMMENTARER