DEL

6. Profiler deg riktig. Sørg for at firmaet ditt oppleves på en positiv måte blant dine kunder, prospekter, leverandører, opinionsledere (feks bloggere) innen din egen bedrift og i samfunnet. Virker firmaet ditt profesjonelt? Har du alt under kontroll? Er kundeservice din første prioritet? Profiler deg etter dine egne «spesielle» egenskaper som gjør deg mer profesjonell enn dine konkurrenter.

7. Vær oppmerksom på konkurransen. Ikke anta at konkurrentene sover. De kan gjøre tiltak som kan kutte inn i kundemassen. I disse dager er det mer viktig enn noensinne å ha øye på konkurransen og følge med hva som skjer der ute.

8. Øk kampanjeinnsatsen din. Når tidene er tøffe da vil alle som øker innsats på kampanjesiden komme ut som vinnere og vil få høyere salg i løpet av kampanjeperioder. Ikke gi opp, kampanje virker. Mangler du gode ideer til kampanjer? Bruk internett og facebook gruppesider for å få hjelp til inspirasjon. Meld deg på vår gruppe på facebook: hudpleie, frisør og markedsføring og be om hjelp i forhold til gode ideer!

9. Gjør dine ansatte og leverandører til firmaets ambassadører. Tøffe tider kan forårsake angst. Ikke la den vises frem. Negative meldinger spres som brannsluk og kan skade bildet ditt blant ansatte, leverandører og kunder. Understrek det gode blogginnlegg og nyhetsbrev. Ikke fake det, men fremhev alltid det positive. Du er ikke alene om å oppleve tøffe tider, vi gjennomgår alle noe tøft. Løft opp det positive.

10. Øv nisjemarkedsføring. Se etter de markedene som passer best til din egen salong – og kom ut som en vinner! Forsøk å bli den store fisken i en liten dam. Sjansene er at konkurransen er mindre intens hvis du finner din egen nisje og profilerer den og din sterke posisjon vil avverge uønskede inntrengere. Bli fantastisk på det du kan best.

INGEN KOMMENTARER