DEL

Du har satt opp en online butikk men du har ikke begynt å få inn noen besøk på siden og derav selger du ikke noe. Hva kan du gjøre?

 

Noen kan å tenke – jeg må bygge opp varemerket mitt for å drive inn trafikk, men det man ikke tenker på er at det er faktisk kun noen få museklikk unna å få i gang trafikken.

Her lister vi opp 8 spennende alternativ for å hjelpe deg i gang, hvor du får bygget opp og satt i gang trafikk fra dag en.

1. Gi ut rabattkuponger som gir umiddelbar virkning

Rabattkuponger virker og trekker folk inn til websiden din umiddelbart. Du kan enten gi ett beløp eller prosenter av det som kjøpes. Du kan og bruke kjøp 2 til pris av 3 eller lignende, det finnes mange muligheter.

2. En vinn-vinn med gratis frakt

Du kan sette igang gratis frakt kampanje, dette er noe som er særdeles populært ute i markedet. Kunder overalt leter etter gratis frakt og jeg vet som et faktum at kunder glemmer å kikke på pris på produkt og er kun ute etter online butikker hvor de får gratis frakt og da er salg i boks.

3. Gavekort for travle kunder

Visste du at handelen går i taket når du tilbyr gavekort i juletider. Det er særlig menn som er flittig å handle inn gavekort når de ikke vet hva å gi dama og et gavekort treffer blink.  Gå ikke glipp av handelen i desember og husk at det er særlig de siste dagene rett før jul at gavekorthandel går i taket.

 

4. Produktomtaler online øker trafikk

Produktomtaler er verdifulle fordi de ikke bare oppfordrer kunder til å køpe, men kan også bidra til å bygge opp trafikk til din nettbutikk. Mens nye bloggere er alltid på utkikk etter gratis varer å omtale, kan tidligere kunder synes det er engasjerende å legge inn sine tilbakemeldinger og erfaringer.

Vær bare klar over at det finnes spesielle regler i forhold til gaver til bloggere og gjør dine bloggere klar over dette.

5. SEO for å øke butikken synlighet  

Det å søkemotoroptimalisere butikken din skikkelig er ett must. Har du en online butikk og har ikke gjort jobben din her da vil du sent få tak i kundene. Når du klarer å få din butikk opp på søkelister, ja helst nummer 1 og 2, først da vil kundene komme inn via online søkemaskiner. Vi trenger ikke å si det mange ganger men her er Google mest viktig. Du finner mange nyttige artikler på våre websider om hvordan å få til bedre søkemotoroptimalisering for ditt nettsted. Det er ett MUST å lese disse og følge nøye hvis du ønsker å komme høyt på søkelister.

6. Send e-post for å minne kunden din om din eksistens

Mange setter opp systemer med e-post til kunder og lar de ligge der ubrukt. Du kan se på det som om du skal selge pølser hjemmenfra og sitter inne på kjøkken og venter på at kundene skal banke på dørren din for å kjøpe pølse. Det nytter ikke. Du må ut på gaten og rope: «Pølse til salg». Det nytter ikke å rope en gang for da selger du kun den gangen og får kanskje de tidligere kundene inn av en tilfeldighet eller at de har veldig lyst på pølse akkurat den dagen. Du må ut igjen og rope ofte: «Pølse til salg» og da vil du få enda flere salgsmuligheter. Det er likevel lurt å ikke sende e-post altfor ofte. Husk at du må alltid ha noe viktig å si hver gang du sender ut en e-post. E-post med samme innhold igjen og igjen – vil fort gjøre at du blir lesset over til søppelbøtta.

7. Salg med hjelp av sosial media

I dag er det mulig å selge fra flere steder enn din egen online butikk. Du kan for eksempel velge Facebook sin sosiale plattform for å nå kundene. Forbered deg godt hvis du bruker facebook fordi nå har de strammet inn og du må være veldig smart og kreativ for å få til en vellykket kampanje på facebook. Husk du kan og sette opp en butikk på din egen facebook side. Min erfaring er likevel at slike butikker ikke fungerer så godt, men jeg ser likevel trend til at kunder begynner å bruke facebook mer og mer som en plattform til å kontakte bedriften og da er det og mulig at butikker på facebook begynner å få litt mer respons enn tidligere.

8. Få noen til å hjelpe deg

Det å gå inn i e-handelsverdenen kan virke overveldende og fremmedgjørende, spesielt for deg som ikke har vært IT innstilt i din måte å drive forretning. Men med dagens e-handelsløsninger er mye blitt gjort en god del lettere for internettbedrifter til å fremme og bygge sin egen online merkevare. Hvis du synes dette er for tøft, hvorfor ikke å ta kontakt med slike som www.salon.no for å fremme salg online for nettopp dine varer. Akkurat nå har salon.no satt i gang og tar imot søknader fra dem som ønsker å selge varer online og du kan få satt opp din egen butikk i butikken. Ta kontakt hvis du har noe du ønsker å selge online. Vi har en database med over 26.000 kontakter som stadig vokser og du vil nå umiddelbart hvis du selger via oss.

Du får mange gode tips og nyttig hjelp når du blir medlem av vår facebook gruppe. Klikk her for å bli med. I gruppen kan du også selge brukte varer og markedsføre nye varer til profesjonelle i bransjen. Gruppen er ikke ment for å markedsføre varer mot privatpersoner. Hvis du ønsker å markedsføre varer mot privatpersoner gjennom oss da kan du sende oss mail.

Besøk oss i butikke på Lørenskog hvor vi selger forbruksvarer, kosmetikk, utstyr og apparater innen skjønnhetsbransjen. Vi har åpent fra klokken 10.00 - 16.00 mandag - fredag. Vi er kun 10 min kjøring fra Oslo, 5 min kjøring fra Lillestrøm og Strømmen. Klikk her for å se hvordan å finne frem.

INGEN KOMMENTARER