DEL

Noen av de som driver med hudpleiebehandlinger opplever at de ikke får solgt nok av slike behandlinger til samme kunde. Kunden kommer ikke tilbake til behandling som skal taes regelmessig for å oppnå god effekt.

Svaret er veldig enkelt. Terapeuten har ofte ikke det lille ekstra som må til for at kunden skal nyte godt av behandlingen. Det er en hårfin forskjell på en god og en gjennomsnitts-terapeut. Det er ikke bare bare å utdanne seg til å bli hudterapeut og så tro at alt går automatisk og dagene blir fulle med bookinger.

Kunden som besøker deg er ikke bare ute etter å få finere hud. Når en gjennomsnittskunde booker en hudpleiebehandling er det ofte for å skjemme bort seg selv litt.

Jeg har drevet stor klinikk før i tiden hvor kundebasen var på litt over 3000 og det var fullbooket hver dag. Jeg fikk veldig god innsyn i hva det var som gjorde at en kunde kom tilbake til en terapeut og hva som gjorde at andre ikke fikk nok kunder på ansiktsbehandlinger. Det er 2 faktorer som er meget viktig: velværefaktor og kunnskapsfaktor.

Velværefaktoren

Da blir det viktig med velværefaktoren. Da spiller faktisk resultatfaktor mye mindre rolle og det er derfor man ikke får inn kunden på nytt for å oppnå optimal effekt av selve hudpleien. Velværefaktor for kunden ligger i fingrene til terapeuten.

Det er en stor forskjell å få ansiktsmassasje som er mekanisk utøvd og kjapp enn en ansiktsmassasje som er følsom, riktig og forsiktig med bevegelser som beroliger og er avslappende. Du kan være så veldig flink teknisk men hvis du ikke klarer å få kunden til å slappe veldig godt av – da vil erindringen av behandlingen ligge slik at de har ikke noen hastverk å komme tilbake til deg.

Er du derimot den som klarer å få fullstendig avslapping og god stemning, da kan du være sikker på at det er ligger veldig lett for kunden å booke en ny behandling, kun pga de ønsker velværefaktoren som du har klart å skape.

Kunnskapsfaktoren

Jeg har prøvd å lære alle terapeuter som har jobbet hos meg at de ALLTID skal ta seg tid sammen med kunden, når kunden møter opp for første gang til ansiktsbehandling. Ta en god analyse, ta en god prat med kunden, vis at du vil løse et eventuelt hudproblem kunden har og vis at du har kunnskap om det de har ønske om å få løst.

Uansett hvor mange ganger man påpeker dette for nye terapeuter – og faktisk – eldre terapeuter, da er altfor mange terapeuter så veldig opptatt av penger at de ikke tar seg god tid til førstegangsbesøk hos en ny kunde.

Min erfaring er at de som tar seg god tid og virkelig viser sine kunnskaper for kunden, får en kunde som møter igjen og igjen, regelmessig for å nettopp få til en hudforbedring og da er de mindre opptatt av velværefaktoren.

Konklusjonen er at du bør ta deg god tid til første gangs besøk og du bør legge vekt på å være godt avslappet selv når du behandler kunden for dine følelser vil bli overført til kunden fra dine fingre når du tar ansiktsmassasjen. For enkelte er det dessværre slik at de aldri klarer steget fra å kun være mekanisk i behandlingen til å oppnå den optimale velværefaktor for kunden sin. Det er velværefaktoren som til syvende og sist vil gjøre deg til en god terapeut for kunden.

 

Du får mange gode tips og nyttig hjelp når du blir medlem av vår facebook gruppe. Klikk her for å bli med. I gruppen kan du også selge brukte varer og markedsføre nye varer til profesjonelle i bransjen. Gruppen er ikke ment for å markedsføre varer mot privatpersoner. Hvis du ønsker å markedsføre varer mot privatpersoner gjennom oss da kan du sende oss mail.

INGEN KOMMENTARER