DEL
1. Sett i gang ett flott lojalitetsprogram

Ett flott lojalitetsprogram kan være så mye. Det kan være noe så enkelt at du tilbyr en gratis tjeneste hvis man har brukt en tjeneste 5 ganger eller det kan være ett avansert poengsystem.

 

2. Belønn nye kunder

En ny kunde vil potensielt kunne bli en lojal kunde og det er viktig å ta drastiske spor for å få inne en ny kunde, i form av en gave eller noe som virkelig kan få en kunde til å teste dine tjenester. Når du har sørget for å få kunden inn må du se til å tilby wow opplevelse og selvfølgelig tilby kunden din å bli del av ditt lojalitetsprogram.

 

3. Vær åpen for tilbakemeldinger

Lag gjerne en egen mal du gir til kunder rett etter behandling hvor de fyller i info og legger i en boks. Forklar for dem at de må gi deg ærlig mening for at du skal klare å gjøre noe for å bli bedre.

 

4. Ta kontakt

Ring dine lojale kunder som har vært borte en stund og tilby dem insitament for å komme tilbake. Det kan være en gratis hodebunnsmassasje eller gratis klipp – alt for at de skal komme tilbake.

 

5. Det lille ekstra
Det lille ekstra kan være viktig. Feks at du alltid har en varm og god drikk gratis for kunden når det er kalt ute eller en oppfriskende kall drink med isbiter hvis det er varmt ute. En sjokolade eller frukt kan også gjøre forskjell.

6. VIP arrangement
Skjem bort lojale kunder og tilby dem inn til ett VIP arrangement.  Tilby dem å teste tjenester gratis og sørg for at du samtidig ber dem om å spre ordet videre til andre kunder. Ha klart ett visittkort du kan be dem gi til sine venninner og se til at deres venninner vil få feks en gratis gave ved første besøk.

 

7. Vær imøtekommende

Hvis en kunde feks kommer for sent en gang og du i grunn ikke har tid å utføre tjenesten, prøv å løse saken på den beste mulige måten og ikke vær for stram. Det kan koste litt å være imøtekommende, men det lønner seg i lengden.

 

8. Vær best
Sørg for å være flink å følge med nye trender. Hold deg oppdatert og tilby kunden din det beste på markedet. Lanser nye behandlingsmetoder, nye produkter, hyppig, slik kunden får lov å følge med nyheter i markedet. Det skaper gjensalg.

9. Lytt
For mange klienter er salongen ett sted de kommer til for å få terapi. Lær deg å lytte til kunden din. En kunde som kommer til en terapeut som er nervøs og snakker for mye pga det vil ikke få den avslapping kunden er ute etter når de kommer til deg. La kunden snakke hvis kunden ønsker å vær flink til å lytte.

 

10. Miljø
Vær flink til å holde salongen din behagelig. Alt skal være rent, alt skal dufte godt. Alle verktøy, apparater og inventar skal være rent og sterilt. Lyder skal være behagelig. Gi gjerne kunden mulighet å selv velge musikk de hører på. Tilby magasiner å lese og kaffe/te å drikke når de venter eller sitter under en behandling. Duft skal være behagelig og du må se til å ha en duft kunden setter pris på. Du kan feks ha en signatur duft som kunden gleder seg til når de kommer til deg.

Til slutt, vær flink å følge opp.  Det å skaffe nye kunder og beholde gamle kunder er hardt arbeid og du som salongeier kan ikke sove på vakten, du må hele tiden følge opp og se til at alt er tipp topp og være sikker på at ditt sted er stedet kunden din ønsker å komme tilbake til.

Du får mange gode tips og nyttig hjelp når du blir medlem av vår facebook gruppe. Klikk her for å bli med. I gruppen kan du også selge brukte varer og markedsføre nye varer til profesjonelle i bransjen. Gruppen er ikke ment for å markedsføre varer mot privatpersoner. Hvis du ønsker å markedsføre varer mot privatpersoner gjennom oss da kan du sende oss mail.

Besøk oss i butikke på Lørenskog hvor vi selger forbruksvarer, kosmetikk, utstyr og apparater innen skjønnhetsbransjen. Vi har åpent fra klokken 10.00 - 16.00 mandag - fredag. Vi er kun 10 min kjøring fra Oslo, 5 min kjøring fra Lillestrøm og Strømmen. Klikk her for å se hvordan å finne frem.

INGEN KOMMENTARER