DEL

Det å eie en liten bedrift er ingen dans på roser—med mindre du kaller konstant press for å administrere tidsplaner, ansatte, kunder, og kvalitet på tjenester en lett jobb. Med så mange baller i luften, kan det virke som om du hele tiden sliter med å holde hodet over vannet.

Med en endeløs liste over oppgaver som du må fokusere på til alle døgnets tider, er det rart at du finner tid til å puste selv.

I stedet for stadig å håndtere vekten av å måtte håndtere alle aspekter av virksomheten din manuelt, forestill deg en verden der du har full fokus på å bli større. Kast ut den rotete avtaleboken – neida vi bare tuller, vi vet hvor viktig den boken er for deg – hva med å sette den bort på hyllen bak deg.

Jo vi synes du skal ta en liten pause fra avtaleboken og se hvordan du kan fokusere på å bli mer effektiv:

Online bestillinger
I denne tidsalder, er kunder alltid på jakt etter maksimal komfort. Folk opererer ikke lenger vare med en 9 – 17 tidsplan. Med online booking, vil kundene ha mulighet til å bestille utover din normale tidsplan, og de vil være i stand til å gjøre det uten å ta opp telefonen. Praktisk – både for kundene og for deg.

Betaling gjennom mobil
En annen praktisk faktor for kundene er muligheten til å betale ved hjelp av en rekke forskjellige betalingsmetoder, noe du allerede burde tilby. Med en god betalingsløsning vil du være i stand til å ta imot alt fra betalinger via mobil til gavekort.

Organiser tidsskjema konstruktiv
En av dine største ressurser er dine ansatte. Det er de som holder deg gående dag inn og dag ut. Med en riktig konstruert tidsskjema, vil du være i stand til å holde både dem og deg organisert i tillegg til å få ut maksimalt med inntjening. Med riktig verktøy kan du sørge for at dine beste ansatte holder seg i aktivitet på de travleste dagene, og virkelig optimalisere tjenestene du tilbyr kundene dine.

Kundeansvar
Det er viktig å være organisert i forhold til alt som har med kunder å gjøre. Skjema som skal fylles ut, historikk og alt annet. Du bør ha ett system som gjør det lett for deg å holde kontroll og ha god oversikt over alt som har med kunder og kundestatistikk å gjøre. Alt bør være på ett sted. Skaffer du deg optimalisert online bookingsystem vil du antakelig ha alt dette i ett system. Et bra online system vil og hjelpe deg til å lage spesialdesignet tilbud til dine kunder i forhold til deres historikk. Du kan i dag varsle kunder pr epost eller sms og du kan til og med sende markedskampanjer eller siste minutt timer via sms.

Det er klart at en liten bedrift vil dra store fordeler av å ha et bra fungerende system som holder rundt alt dette.

Hva venter du på? Meld deg på hos oss for vi kan hjelpe deg med å finne riktig system for ditt behov. 

Du får mange gode tips og nyttig hjelp når du blir medlem av vår facebook gruppe. Klikk her for å bli med. I gruppen kan du også selge brukte varer og markedsføre nye varer til profesjonelle i bransjen. Gruppen er ikke ment for å markedsføre varer mot privatpersoner. Hvis du ønsker å markedsføre varer mot privatpersoner gjennom oss da kan du sende oss mail.

Besøk oss i butikke på Lørenskog hvor vi selger forbruksvarer, kosmetikk, utstyr og apparater innen skjønnhetsbransjen. Vi har åpent fra klokken 10.00 - 16.00 mandag - fredag. Vi er kun 10 min kjøring fra Oslo, 5 min kjøring fra Lillestrøm og Strømmen. Klikk her for å se hvordan å finne frem.

INGEN KOMMENTARER