Hva skjedde når vi begynte å tilby support ?

683
0
DEL

Det finnes tusenvis med små salonger innen hud- og hår som drives av en eller to personer. Disse har det til felles at de ikke tilbyr support for kundene sine. De blir kontaktet via sms eller per telefon når terapeuten har tid til å svare. Helt ok tenker du som driver en liten salong. Kundene forstår og setter pris på å kunne komme til meg.

Realitetene har vist at det er ikke så enkelt. Vi har lagt ved en video som forteller en annen historie. Se gjennom den hvis du vil lære litt mer om hvordan å få flere kunder.

Etter å bli inspirert av denne videoen satte vi igang med online support. Første måneden vi tilbød online support da økte vi inntekten med 5 ganger siden året før og fikk i tillegg salgstall som var høyere enn noen gang og vi har drevet online salg i 7 år. Vi tilbød og chat support for en av våre naboer – en hudpleiesalong og de har og økt antall bookinger dramatisk etter at vi begynte å tilby online support på deres sider også.  I vår bedrift har vi faktisk klart å øke salg så dramatisk at vi solgte 8 ganger mer en måned enn året før.

Konklusjonen er at man skal ikke undervurdere at man må ha god tilgjengelighet for kunden å være tilstede for å svare på spørsmål når kunden trenger det. Det hjelper så veldig mye på følgende:

  • kunden blir mer fornøyd
  • du skaper tillit
  • du kan kjapt forklare eventuelle spørsmål, feks en kunde som spør om den ene behandlingen passer til deres hud eller ikke eller om en behandling kan taes rett før ferien (feks peeling)
  • hvis eventuelle problemstillinger kommer opp da kan de løses mye kjappere istedenfor at kunden går å lurer om du ikke skal hjelpe når de ikke får tak i deg

Jo det er mye som forandres ved å tilby god support. Vi har en bedrift som ikke tilbyr telefonsupport men det er pga vi har tidligere råket ut for et par kunder som har påstått vi har lovt det ene og det andre via telefon når det ikke var sant. Resultatet av det var at vi sluttet med telefonsupport og bare tilbød support pr epost. Hadde vi visst hvor viktig det var med tilstedeværelse for kunden så hadde vi åpnet chat support for lenge siden.

Nå har vi i pose og sekk. Vi tilbyr chat support og vi har samtidig dokumentasjon på absolutt alt som blir sagt og lovt. Og vi har økt salg dramatisk.

Nå har vi en support dame som arbeider fra Vestlandet og har hånd om support for vår webside og andre websider, blant annet en hudpleiesalong.

Dette gjør at vi har nå mulighet å tilby flere salonger online supporttjenester hvis det skulle være av interesse. Kontakt oss for å få mer informasjon. Det kan være din beste investering hittil.

Du får mange gode tips og nyttig hjelp når du blir medlem av vår facebook gruppe. Klikk her for å bli med. I gruppen kan du også selge brukte varer og markedsføre nye varer til profesjonelle i bransjen. Gruppen er ikke ment for å markedsføre varer mot privatpersoner. Hvis du ønsker å markedsføre varer mot privatpersoner gjennom oss da kan du sende oss mail.

INGEN KOMMENTARER