DEL

 

Har du dager når salg er svakt og du ikke har noen kunder? Dette skjer hos alle som driver salonger. Hudpleiesalonger og frisørsalonger. I dag skal vi fortelle deg hvordan du kan øke bookinger de dager og tider du har lav aktivitet. Jo nemlig med å implementere Happy Hour på salongen din !

Hva er det, og hvordan skal du markedsføre det overfor kundene dine? «Happy Hour», som navnet tilsier forteller jo hva saken dreier seg om og det er da en bestemt dag og bestemte tidspunkt til tilbyr bedre betingelser.

Men først må du vite hvilke dager dette gjelder og hvilke timer dette gjelder. Jeg går utfra at du har en kalender og kan analysere denne. Det er første steg.

Tenk deg at, etter å ha analysert kalenderen din, da har du trukket den konklusjon at mandag fra kl 12.00 – 16.00 eller tirsdager fra 10.00 – 14.00 har du færrest bookinger over hele uken og dermed ville det vært noe å gi dem en ekstra oppmerksomhet.

Neste steg er å sette i gang en kampanje og sende e-post til alle dine kunder om Happy Hour, f.eks med 50% rabatt den tiden. Dine kunder vil elske det. På denne måten kan du litt etterhvert se til at du får booket opp alle ledige timer. En fugl i hånden er bedre enn to i skogen sies det. Og det er nettopp det det er. Til tross du får en god del lavere inntekt for de timene da er det bedre med litt penger inn enn ikke noe og du er jo på stedet uansett.

Enda større effekt vil du få hvis du passer på å ikke ha en stående kampanje på dette uten annonserer dette for hver gang i en spesiell mail sendt ut til dine kunder. Dette vil og medføre at de vil ikke ta for gitt at denne uken skal de ha muligheten til en happy hour og du gjør dette innimellom når du har behov for det.

En slik kampanje kan se ut så her:

» I morgen, tirsdag 12. desember, er du velkommen til vår «Happy Hour» og nyte en uimotståelig 50% rabatt på alle våre behandlinger! Book din avtale via vår app eller vår bookingside. Vi venter på deg! «.

Pass på å sende dette ut på din Facebook side også og eventuelt en liten kampanje på facebook som da kan muligens gi deg nye kunder.

Takket være denne flotte kampanjen, vil du øke antall avtaler i dårlige tider og fremfor alt, du vil øke salget , du opprettholder en konstant faktureringsrytme. Sett disse ideene i praksis på din salong og sjekk effektivitieten!  Fortell oss gjerne hvordan det går. Vi elsker å få tilbakemeldinger på ideer vi gir ut.

Lykke til

Du får mange gode tips og nyttig hjelp når du blir medlem av vår facebook gruppe. Klikk her for å bli med. I gruppen kan du også selge brukte varer og markedsføre nye varer til profesjonelle i bransjen. Gruppen er ikke ment for å markedsføre varer mot privatpersoner. Hvis du ønsker å markedsføre varer mot privatpersoner gjennom oss da kan du sende oss mail.

DEL
Forrige artikkelFå utseendet – kobber refleksjon til håret
Maria H Ringdal

Forfatter er utdannet markedsøkonom. Maria har også utdannet seg innen IT, webdesign, nettverksadministrasjon og hudpleie.

INGEN KOMMENTARER