Hvordan å ta salongen til neste nivå

0

Åpningstider

Det er år 2018. Du har salongen din mitt i en blomstrende by med mye trafikk. Du har åpent mellom 9.00 – 17.00. Nok synes du? Javel, det er ikke nok. I dagens samfunn må du begynne å tenke nytt, med all den konkurransen du har rundt deg og de som ønsker velvære ønsker den ikke mitt i arbeidstiden og du må begynne å tenke nytt hva gjelder åpningstider. I dag skal du ha åpent de tider det passer best form kunden.

Kjappe skjønnhetsbehandlinger

Kjapp skjønnhet er nå blitt en del av den voksende groomingkulturen i New York. Og i de senere årene har store byer i Storbritannia, som London og Manchester, fulgt etter. Nå har trenden kommet til Norge. Nå har Norge også fått en slik; Cutters. Hvem kjenner ikke til dem? Hvis ikke da kan jeg informere om at de har fått stor oppmerksomhet både av det gode og det mindre gode. Kritikken raser og hoper seg opp og sinte frisører i Norge snakker store ord om hvor frekke Cutters er å tilby tjenester uten å tilby hårvask. Genialt synes jeg. Hvem og en i en markedssituasjon har lov å gjøre det de vil og når det er fri konkurranse så er det fri konkurranse og folk flest har lov å gjøre det de vil, så fremt det ikke går på akkord med liv og helse til de ansatte. Jeg har lest en del intervjuer med de som jobber innen Cutters konseptet og jeg kunne ikke bedre se enn at de var kjempefornøyd.

Vil kunden ha dem så må bransjen godta det. Det nytter ikke å syte. Det som nytter er å selv finne på noe lurt og bli med på leken. Finne på noe som kunden liker, uansett hva det nå måtte være. Customer is king. Slik er det.

Med deg som skjønnhetssalongseier forstår vi at du vil gjerne:

  • Tiltrekke deg nye kunder
  • Øke fortjenesten din
  • Møte tilbud og etterspørsel
  • Plassere salongen din foran konkurrentene dine

Vil du ha noen tips om hva du kan gjøre for å bli riktig populær? Les videre.

Tilpass arbeidstiden din og fristende utvalg til dine kunder

Kanskje du vil appellere til en gruppe kunder som lever et hektisk liv og springer mellom møter og alltid må se perfekt ut? Med dette i tankene kan du tilby kjappe behandlinger som kjapp frisyre eller gel manikyr til en god lunsjpris, og se til at du har arbeidskraft for å oppfylle etterspørselen. Slike tilbud kan bli riktig populære og informasjon om de spres fort.

Tilby tjenester når dine kunder trenger dem mest

Tidlig morgen i tiden mellom kl. 06.00 og 08.00 er den tiden fleste gjør seg klare for arbeid. I et hektisk miljø med mange som jobber på toppnivå og utseende er viktig kan det være interessant å åpne salongen din for å imøtekomme disse menneskene – hvis du er nervøs for å prøve noe annerledes, test med en prøveperiode i en måned eller så. Marker salongen din for å la folk få vite at du er åpen for «før-arbeidstid» sminke eller negler og se hvordan klienter reagerer.

Det er viktig å ikke overbelaste kundene for disse bekvemmelighet-tjenestene. Som en viktig aktør innen servicebransjen er det din posisjon å betjene kundene dine når det passer dem og når de sannsynligvis vil ha behov for dine tjenester.

Tenk utenfor boksen (salongen)

Nettverk er et godt verktøy i tjenestebransjen. Du kan prøve å tilpasse deg lokale bedrifter og se om du kan finne gjensidig fordelaktige måter å jobbe for dem. Kanskje du kan forhandle for å bli kommer på stedet partner for å hjelpe folk til å gjøre seg klar for arrangementer, møter og lignende.

Ved å tenke på ulike måter å markedsføre deg, åpner du opp flere muligheter som kan betjene kunden din bedre.

 

Oppsummert

Det er viktig å hele tiden tenke nytt og se på hvor du kan vinne i konkurranse med andre og følge godt med hvordan skjønnhetssalonger kommer seg på topp i bransjen. Ingen vekst kommer av å sove på vakten. Du må være frempå og modig og teste nye metoder og tjenester hele tiden. Se opp og følg med hva som skjer rundt deg og ikke gå under i konkurransen, du og må tenke nytt.

Hva blir de store trendene i skjønnhetsbransjen år 2018 ?

0

Naturlig

Det blir mer og mer populært med kosmetikk som inneholder kun naturlige og økologiske ingredienser. Konsumentene vil dirigere og det er de som nå ønsker mer naturlig kosmetikk og de skjønnhetssalonger som ikke følger trenden vil erfare at færre og færre vil bruke deres tjenester.

Ideologi

Bare det å selge et godt produkt vil nå ikke lenger være bra nok. Varemerker må ha en egen personlighet og det må finnes mening med å bruke nettopp det varemerket og det må være i tråd med konsumentens egen ideologi. Særlig blir det ordet bærekraftig som vil gi god klang i ørene inn i fremtiden.

Kosthold

Du er hva du spiser. Flere og flere vil følge bedre kostholds-rutiner for å påvirke sin ytre skjønnhet. Hudterapeuter og frisører gjør godt i å forberede seg for dette og det å møte kunder som er opptatt av forhold mellom kosthold og ytre skjønnhet, med mange spørsmål som blir litt mer vanskelige å svare på enn tidligere. Forbered deg. Vit hvor du finner for eksempel magnesium i matvarer, istedenfor å anbefale vitamintabletter.

google og toppdomene
google og toppdomene

Kosmetikk og behandlinger for menn

Nå er tiden endelig inne. Vi har hørt år etter år at nå er det viktig å begynne å tenke på kosmetikk for menn, men først i år 2018 vil det ta av med kosmetikk for menn og menn vil bli mer bevisst utseendet og vil begynne å bruke mye mer kosmetikk enn vi tidligere er vant og vi må begynne å bli flinkere med behandlingstilbud for menn i tillegg til å øke antall kosmetikkprodukter for menn i hyllene.

Nordisk

Alt nordisk blir bare mer og mer populært. Nordisk kosmetikk, nordisk skjønnhet, reise til Norden, ja vi i Norden vil oppleve at vi kan like godt begynne å tilby våre produkter i våre salonger og vi vil og nå langt utover landegrensene, alt fra Europa til Asia og Amerika. Det blir et spennende år for de som selger nordisk kosmetikk.

 

 

Hvordan å fordoble salget på salongen, med bruk av lynpromoteringer

0

promociones-relampago-duplica-tus-ventas.png

Som kjent så har alle salonger dager det er rolig. Noen gang er det umulig å vite hvorfor, det er bare slik. Plutselig er det bare veldig rolig på salongen.

Hvis du vil opprettholde stabil inntekt da kan du godt ta i bruk lynpromoteringer de dager det er rolig. Dette kan særlig være passende når du er ny i bransjen og holder på å bygge opp og vil at flest mulig skal bli kjent med den gode kvaliteten du tilbyr.

Vi har noen gode ideer til deg, som du kan bruke til lynpromotering av salongen.

Lyn kampanjer må være UIMOTSTÅELIGE tilbud. Pass deg godt på at tilbud som ikke er uimotståelig vil ikke få gjennomslagskraft. Men hvordan å få til dette?

Vi gir deg noen gode tips:

Du må skape følelsen av at det haster å få tak i plass for å nyte av det uimotståelige tilbudet du setter ut på enten et eksklusivt produkt eller eksklusiv behandling for en svært rimelig pris i en meget begrenset tidsperiode

Bruk for eksempel følgende:

24 timers tilbud 80% rabatt på ansiktspeeling, ikke gå glipp av dette fantastiske tilbudet, book nå ! 

– Eksklusiv kroppsbehandling med honning. Før X – Nå Y (70% rabatt). Book nå !

– Kos deg sammen med venninnen! I morgen, 2 for 1 i manikyr. Ta med bestevenninnen!

– Denne kampanjen avsluttes om 9 timer, 5 minutter og 15 sekunder ( bruk nedtelling på nettsiden din)

– Lyntilbud! 3 for 1 alle produkter av merket X. Betal den dyreste og få de to andre med.

Er det virkelig lønnsomt å holde på sånn?  Svaret er helt klart ja !

Slike kampanjer er gode for å øke salget pr uke og motivere kjøpet av et bestemt produkt som du allerede har på lager eller en fantastisk behandling som ikke er blitt godt nok kjent blant kundene dine.

Test denne modellen ut. Prøv lyn kampanje når det er veldig rolig. Send ut mail til alle kundene dine og legg ut på din facebook side. Du vil se at det har effekt.

Hvis det blir slik at du får en god gjennomslagskraft med slike tilbud, se da gjennom kalenderen din, se gjennom lageret ditt (f.eks produkter som holder på å gå ut på dato) og forbered deg på å gi flotte lyntilbud med kort varsel.

Følg nøye med hvordan det går og mål effektiviteten gjennom statistikk og rapporter.

Hvis du ønsker flere ideer om å få salget opp så anbefaler vi at du leser igjennom våre artikler under kategori markedsføring. Der vil du få mange gode tips.

 

Happy Hour på salongen. Hvordan å øke salget visse dager og tidspunkt

0

 

Har du dager når salg er svakt og du ikke har noen kunder? Dette skjer hos alle som driver salonger. Hudpleiesalonger og frisørsalonger. I dag skal vi fortelle deg hvordan du kan øke bookinger de dager og tider du har lav aktivitet. Jo nemlig med å implementere Happy Hour på salongen din !

Hva er det, og hvordan skal du markedsføre det overfor kundene dine? «Happy Hour», som navnet tilsier forteller jo hva saken dreier seg om og det er da en bestemt dag og bestemte tidspunkt til tilbyr bedre betingelser.

Men først må du vite hvilke dager dette gjelder og hvilke timer dette gjelder. Jeg går utfra at du har en kalender og kan analysere denne. Det er første steg.

Tenk deg at, etter å ha analysert kalenderen din, da har du trukket den konklusjon at mandag fra kl 12.00 – 16.00 eller tirsdager fra 10.00 – 14.00 har du færrest bookinger over hele uken og dermed ville det vært noe å gi dem en ekstra oppmerksomhet.

Neste steg er å sette i gang en kampanje og sende e-post til alle dine kunder om Happy Hour, f.eks med 50% rabatt den tiden. Dine kunder vil elske det. På denne måten kan du litt etterhvert se til at du får booket opp alle ledige timer. En fugl i hånden er bedre enn to i skogen sies det. Og det er nettopp det det er. Til tross du får en god del lavere inntekt for de timene da er det bedre med litt penger inn enn ikke noe og du er jo på stedet uansett.

Enda større effekt vil du få hvis du passer på å ikke ha en stående kampanje på dette uten annonserer dette for hver gang i en spesiell mail sendt ut til dine kunder. Dette vil og medføre at de vil ikke ta for gitt at denne uken skal de ha muligheten til en happy hour og du gjør dette innimellom når du har behov for det.

En slik kampanje kan se ut så her:

» I morgen, tirsdag 12. desember, er du velkommen til vår «Happy Hour» og nyte en uimotståelig 50% rabatt på alle våre behandlinger! Book din avtale via vår app eller vår bookingside. Vi venter på deg! «.

Pass på å sende dette ut på din Facebook side også og eventuelt en liten kampanje på facebook som da kan muligens gi deg nye kunder.

Takket være denne flotte kampanjen, vil du øke antall avtaler i dårlige tider og fremfor alt, du vil øke salget , du opprettholder en konstant faktureringsrytme. Sett disse ideene i praksis på din salong og sjekk effektivitieten!  Fortell oss gjerne hvordan det går. Vi elsker å få tilbakemeldinger på ideer vi gir ut.

Lykke til

Få utseendet – kobber refleksjon til håret

0

Kobber refleksjon

Lyse toner og dybde oppnås ved å kombinere varme og kalle toner på en kobberbase. Jane Birkins inspirerte 60-talls klipp er modernisert med en kortere kant.

FØR

Kompleksitet: Mellom
Fargeplassering: V-seksjon

Fargeformler:
A – Blondor Freelights + Freelights Developer 12%
B – Illumina farge 7/43 + Welloxon Perfekt 6%
C – Illumina farge 7/81 + Welloxon Perfekt 6%

Klipp

Trinn 1: Del håret i 4 seksjoner. Start på baksiden, ta diagonale seksjoner og kutt til ønsket lengde. Fortsett opp og helt rundt til du er ferdig.

Trinn 2: Ta ut en triangulær del på forsiden av kanten.

Trinn 3: Ta horisontale deler, over-direkte til midten og kutt for å skape en buet kant.

Trinn 4: Når kanten er kuttet, løft håret opp og teksturiser med teksturiserende saks. Kontroller formen etter styling og definer videre.

Farge

Trinn 1: Start på baksiden og ta en V-seksjon: Arbeid i frihåndsteknikk, bruk farge A til midtlengder og endene bare.

Trinn 2: Fortsett å arbeide rundt sidene og toppdelen for å fullføre teknikken. Når tilstrekkelig løft er oppnådd, skyll, sjampo og nøytraliser. Bløttørk håret.

Ekspert Tips: For å skape nivåer av lys og skygge, personliggjør fargeplasseringen med tanke på sluttstilen – slik at fargene gjenspeiler «lysrefleksjoner» og varierte bevegelser.

Trinn 3: Opprett samme V-seksjonene som tidligere. Start på baksiden, ta diagonale skiver og arbeid med frihåndsteknikk – bruk farge B til midtlengder og farge C til endene. På neste avsnitt gjelder kun farge C til midtlengder.

Trinn 4: Fortsett å jobbe opp og rundt, skift farger. Arbeid med kuttet, la noen seksjoner ut – tilpass plasseringen din til fullført. Utvikle og fjerne fargen på vanlig måte.

Stil

Trinn 1: Forbered håret med EIMI Perfect Setting og EIMI Ocean Spritz. Lag produktene og fordel jevnt i hele håret.

Trinn 2: Start på forsiden, ta horisontale seksjoner. Blåstørk med en liten rundborste, pakk håret rundt børsten og vri forsiktig og deretter trekk gjennom.

Ekspert Tips: Vrid- og trekkteknikken når du tørker, gir en myk børste settbevegelse.

Trinn 3: Når du arbeider gjennom til baksiden med samme teknikk, bruk en større rund pensel. Fortsett til fullført. FInish med EIMI Stay Styled.

Før og etter kobber refleksjon

Hvordan å få kunden tilbake til en hudpleiebehandling?

0

Noen av de som driver med hudpleiebehandlinger opplever at de ikke får solgt nok av slike behandlinger til samme kunde. Kunden kommer ikke tilbake til behandling som skal taes regelmessig for å oppnå god effekt.

Svaret er veldig enkelt. Terapeuten har ofte ikke det lille ekstra som må til for at kunden skal nyte godt av behandlingen. Det er en hårfin forskjell på en god og en gjennomsnitts-terapeut. Det er ikke bare bare å utdanne seg til å bli hudterapeut og så tro at alt går automatisk og dagene blir fulle med bookinger.

Kunden som besøker deg er ikke bare ute etter å få finere hud. Når en gjennomsnittskunde booker en hudpleiebehandling er det ofte for å skjemme bort seg selv litt.

Jeg har drevet stor klinikk før i tiden hvor kundebasen var på litt over 3000 og det var fullbooket hver dag. Jeg fikk veldig god innsyn i hva det var som gjorde at en kunde kom tilbake til en terapeut og hva som gjorde at andre ikke fikk nok kunder på ansiktsbehandlinger. Det er 2 faktorer som er meget viktig: velværefaktor og kunnskapsfaktor.

Velværefaktoren

Da blir det viktig med velværefaktoren. Da spiller faktisk resultatfaktor mye mindre rolle og det er derfor man ikke får inn kunden på nytt for å oppnå optimal effekt av selve hudpleien. Velværefaktor for kunden ligger i fingrene til terapeuten.

Det er en stor forskjell å få ansiktsmassasje som er mekanisk utøvd og kjapp enn en ansiktsmassasje som er følsom, riktig og forsiktig med bevegelser som beroliger og er avslappende. Du kan være så veldig flink teknisk men hvis du ikke klarer å få kunden til å slappe veldig godt av – da vil erindringen av behandlingen ligge slik at de har ikke noen hastverk å komme tilbake til deg.

Er du derimot den som klarer å få fullstendig avslapping og god stemning, da kan du være sikker på at det er ligger veldig lett for kunden å booke en ny behandling, kun pga de ønsker velværefaktoren som du har klart å skape.

Kunnskapsfaktoren

Jeg har prøvd å lære alle terapeuter som har jobbet hos meg at de ALLTID skal ta seg tid sammen med kunden, når kunden møter opp for første gang til ansiktsbehandling. Ta en god analyse, ta en god prat med kunden, vis at du vil løse et eventuelt hudproblem kunden har og vis at du har kunnskap om det de har ønske om å få løst.

Uansett hvor mange ganger man påpeker dette for nye terapeuter – og faktisk – eldre terapeuter, da er altfor mange terapeuter så veldig opptatt av penger at de ikke tar seg god tid til førstegangsbesøk hos en ny kunde.

Min erfaring er at de som tar seg god tid og virkelig viser sine kunnskaper for kunden, får en kunde som møter igjen og igjen, regelmessig for å nettopp få til en hudforbedring og da er de mindre opptatt av velværefaktoren.

Konklusjonen er at du bør ta deg god tid til første gangs besøk og du bør legge vekt på å være godt avslappet selv når du behandler kunden for dine følelser vil bli overført til kunden fra dine fingre når du tar ansiktsmassasjen. For enkelte er det dessværre slik at de aldri klarer steget fra å kun være mekanisk i behandlingen til å oppnå den optimale velværefaktor for kunden sin. Det er velværefaktoren som til syvende og sist vil gjøre deg til en god terapeut for kunden.

 

Chill app uten TONO avgift

0

Hvem av dere som driver salong kjenner ikke til problemet med musikk som må skiftes ut og problemer med å finne noe som alle liker, noe som er avslappende for massasje, hudpleiebehandlinger og andre behandlinger?

Synes du og det er kjedelig at du skal måtte betale en avgift for å ha musikk du selv har kjøpt? Dette er da akkurat det du trenger. Med denne musikken på salongen vil du ikke trenge å betale TONO avgift. Du finner både nydelig spa musikk, naturlyder med mer og du kan høre på ny musikk lenge på grunn av utvalget med denne appen, er veldig bredt. Test den selv, ettersom den er gratis i 30 dager.

Nå trenger du ikke å lete mer. Prøv Chill appen gratis i 30 dager. Nydelig spa musikk.

Stort utvalg av musikk som passer å bruke når du tilbyr behandlinger.

Lurer Google deg for penger?

0

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Jeg var nå nettopp på telefon med Google adwords. Jeg var kokende sint på grunn av at de har tatt mye mer betalt for sin tjeneste enn hva jeg har tillatt dem å gjøre.

Jeg ringer Google for å undersøke hva skjer her. Jo mye ble det om svar og damen jeg snakket med begynte gang på gang å snakke om overspending. Det hun i nøtteskall prøvde å forklare gang på gang når jeg innimellom sa til henne at hun var dum som ikke kunne regne, var at Google bruker maks det beløpet jeg sier det skal brukes på 1 døgn og hvis jeg ikke bruker det opp på 1 døgn da bruker de det dagen etter. De akkumulerer det jeg ikke bruker. Greit det men det er tydelig at de akkumulerer i det uendelige som gjør det håpløst og umulig for meg å kontrollere kostnadene mine og jeg går langt utover det jeg ønsker å bruke av mine midler pr døgn pga hvis jeg er under 1 dag da tar de og akkumulerer det til en periode senere. Jævla svin tenkte jeg og jeg er kokende sint på grunn av dette.

Nedenfor er utdrag av min annonsekonto. Jeg bestemte meg for å bruke maks 80 USD pr døgn.

Jeg betaler inn på min annonsekontototalt 500 USD som jeg skal ettersom jeg har lov å bruke til 500 USD og så må jeg betale inn på kontoen igjen for ny 500 USD. Dette betyr at jeg skal kunne annonsere i 6,25 døgn.

Å nei så feil jeg tok. Jeg ringer Google og de påstår at nå kan de gjøre ting annerledes og jeg har godtatt de nye betingelsene. Jeg påpeker for damen jeg snakker med at Jeg har betalt mitt på dagen 12 nov 500 USD og så prøver de å trekke meg nye 500 USD den 15. nov ! – Altså 12, 13, 14 og 15 nov skal jeg ha brukt USD 522,76 som da er 130,69 USD pr døgn!

Jeg påpekte for damen at dette var ikke normal akkumulering slik jeg så det. Dette var jo bruk på 50 USD mer pr døgn enn hva jeg var innforstått med.

Ja men, ja men du har jo godtatt vår nye kontrakt, sa hun igjen og igjen.

Jeg så at Google kunne gå til et sted jeg ikke liker selv å gå til, så å si og sa jeg aldri kommer til å bruke Google adwords igjen og at jeg ville ha mine 50 USD x 4 dager tilbakebetalt. Dessuten når jeg har tenkt å bruke 80 USD pr døgn og så tilfeldig noen måneder eller who knows what hvor lang tid tilbake har jeg ikke brukt så mye pr døgn, ikke snakk om alle de dager jeg setter annonsekampanjer på pause, kanskje de til og med tar de dagene med, for dette var helt jævlig og jeg ble kokende sint og veldig forbannet og jeg kan bare ikke så stygge ord på norsk, som jeg har lyst å bruke om dette.

Google som er stor og har stor makt og styrer hele verden med søkemotorer de har og jeg føler de nå missbruker sin situasjon som stor aktør og tråkker på oss små som så klart missforstår sånne ting og blir på en meget ekkel måte overrasket når de plukker altfor mye penger av meg på veldig kort tid.

Yep, Google kan gå til et sted jeg liker aller minst og jeg kommer aldri til å bruke Google adwords igjen hvis jeg ikke får tilbake mine penger og en unnskyldning og en forandring på deres grusomme måte å plukke penger av folk.

Jeg vil herved gi alle en varsel, vit hva du gjør når du bruker Google adwords, for plutselig blir du klar over at de har plukket masse penger av deg du ikke hadde planlagt å bruke slik. Å fy, å fy!

Utdrag fra min annonsekonto:

15. nov. 2017
Kampanjeaktivitet: 520 klikk

USD 159,45
14. nov. 2017
Kampanjeaktivitet: 519 klikk

USD 217,61
13. nov. 2017
Kampanjeaktivitet: 333 klikk

USD 66,10
12. nov. 2017
Kampanjeaktivitet: 245 klikk

USD 79,60
12. nov. 2017
Betaling:

−USD 500,00

Slik bruker du påvirkningsmarkedsføring i sosiale nettverk

0

Bruk av innflytelse er en av de mest brukte markedsføringsstrategiene i dag, på grunn av impuls og effekt den har på forbrukerne av sosial media.

Nettsteder som spesialiserer seg på dataanalyse mener at den type markedsføring vil være veldig sentral de neste åren.

På samme måte er bruken av sosiale nettverk stadig viktigere for bedrifter, siden bruk av disse digitale plattformene er nå prioritert av brukerne som nå regnes å være rundt 2,7 milliarder mennesker som er aktivt bruker sosiale nettsteder på daglig basis. Noe som gjør dem ideelle kandidater for oss som ønsker å markedsføre noe.

Hvis du vil lage en kraftig kombinasjon innen markedsføring da bør du bruke følgende når du markesfører deg:

  • påvirkning i sosial media gjennom artikler
  • sosial media gjennom annonser på egne sider på sosiale nettsteder
  • sosial media annonser kjøpt feks hos facebook
  • google annonser
  • epost til kunder
  • eventuell annonsering i nærområde
  • annonse utenfor eventuell butikk eller salong du har
  • representativ webside
  • bloggmaterial som er søkemotoroptimalisert

Kombinasjon av alt oven vil kunne gi deg et kraftig verktøy i markedsføringen.

Hvordan å bruke påvirkning i sosial media?

Hvordan kan markedsføringsstrategien forbedres med bruk av påvirkning i sosiale nettverk?

  • Først må vi spørre oss «Hva er innflytelse?» Når du forstår dynamikken av innflytelse og hvordan den hele tiden utvikler seg har du fått med deg del av det vi kan bruke som påvirkning innen sosial media. Forbrukerne er ikke statiske, det er alltid noe som påvirker dem og får dem til å forandre sin mening, hele tiden.
  • Identifiser hvor du har mulighet å påvirke og hva du har mulighet å påvirke
  • Forstå de ulike kategoriene av påvirkere innen sosiale nettverk og skap en kampanje i henhold til målgruppen din.
  • Se på å tilknytte til deg påvirkere eller delta i å påvirke for eksempel gjennom å få legge ut artikler hos kjente magasiner.
  • Identifiser hvilke som er merkevareambassadører og kan spre ord om dine tjenester eller ditt produkt

Påvirkning i sosial media har kommet for å bli og vil i fremtiden ha enda større effekt. Se til å ikke gå glipp av den nye trenden.

5 e-postmarkedsføring ideer for å gjenopprette kontakt med kunder

0

 

Mange bedrifter er opptatt av å fokusere på å øke salget blant nye kunder uten å innse det reaktivere den inaktive kunden er lettere, raskere og kan gi kortsiktig salg. Disse kundene kjenner deg allerede og vet hvordan du jobber, men av en eller annen grunn har de besluttet å slutte å komme. Kjenner du til dette? Finnes det en løsning? Det finnes en gyllen vei til å få de tilbake. Vil du vite hvordan du gjør det? Fortsett å lese!

Før du starter denne prosessen, bør du stille deg noen spørsmål:

A. Hvor lenge vil det ta for en klient å bli ansett som inaktiv? Omtrent 6 måneder i gjennomsnitt (det vil avhenge av type behandlinger som normalt gjøres).

B. Hvorfor sluttet de å komme? Bli kjent med årsaken? Er det fordi kvaliteten på produkter var skuffende, fordi ventetiden var for lang, var kunden ikke fornøyd med resultatet av en behandling, fordi han fant noe billigere, begynte å gå til en venn, osv.?

C. Hva var kundens favorittbehandlinger? Besøk kundens historie og de rapporter du har og se på hvilke tjenester de har brukt mest, hvor ofte og hva du kan tilby dem i dag (hårfjerning, ansiktsbehandling, kroppsbehandling, osv.)

D. Er dataene du har i kundedatabasen riktig? Sjekk dem og se om de siste gangene du har sendt ut e-post, har kunden åpnet dem eller klikket på linken. Dette vil hjelpe deg med å vite om de fortsatt er interessert, hvis de i hele tatt mottar meldingene dine, eller e-post kontoen dems er blitt inaktiv.

Svar på disse spørsmål er nøkkelen til å gjenopprette kontakt. Hvis du kjenner årsakene da finnes det tiltak, da kan du gjenopprette kontakt med riktig metode. Ikke la kundene glemme deg!


5 idéer som vil hjelpe deg å få kundene tilbake

1. Fortell kunden at du savner dem. Før du selger, må du elsker og gjenerobre. En kunde som blir stimulert på riktig måte vil være mer mottakelig for å høre hva du har å si, en som ikke har blitt hørt fra eller som har fått et overskudd med salgsmailer. Det finnes en god måte å gjenoppta kontakten ‘ Vi savner deg! Vi ønsker å tilby deg 10% rabatt og en gave når du kommer til oss neste gang ‘.

2. Hvis kunden har vært misfornøyd med kvaliteten på en tjeneste eller et produkt , informer ham om at du har løst problemet og inviter dem til å prøve det som var kundens favorittbehandling. Tenk deg at en av dine tapte kunder forlot deg pga negativ uttale på Facebook, og hevdet at den siste gangen de var hos deg måtte de vente lenger enn ønskelig, og da til slutt ikke fikk en god behandling. Så langt har du ingen problemer. Hvis unnskyldningen du ga vedkommende på den tiden, fungerte ikke og kunden bestemte seg for ikke å komme tilbake på en lang stund, da må du begynne å jobbe med det. Send et nyhetsbrev som annonserer det du har optimalisert akkurat det som opplevdes vanskelig, si at nå går alt mye raskere, og du har justert tiden for å gi bedre service. Be dem om å komme tilbake, ledsag meldingen med et tilbud de ikke kan nekte. For eksempel, «20% rabatt på ditt neste besøk».

3. Prøv noe nytt og se om du liker det , tilby spennende nyheter til gamle forsvunne kunder og tilby en gratis prøveversjon! I så fall, fortell ham at du har fornyet ditt behandlingstilbud og har tatt med nye salgsprodukter siden de forlot stedet. Inviter vedkommende til å prøve de nye tjenestene og produktene, og gi 10% rabatt + gratis prøveversjon. La dem bli faschinert av nyheten!

4. Få 2 kunder gjennom 1 gammel kunde. Hvis du ikke vet nøyaktig hvorfor kunden har sluttet å komme, få oppmerksomheten tilbake med en god strategi: Gi kunden 2 gratisbehandlinger hvis de tar med en venn til en behandling hos deg. Du vil gjenopprette kontakt med din tapte klient og samtidig få en ny kunde. Kunden din vil elske ideen!

5. Ikke la deg kunden glemme deg! De hører ikke fra deg i gode tider. Du har hatt mange kunder og gode tider og har ikke brukt tid på å pleie kundekontakten på en stund fordi kundene kommer når de ønsker å komme. Du er kanskje ikke klar over at du har veldig mange kunder som du har faktisk glemt å minne på at du er der. Mange glemmer å samle på e-post lister og minne kunden på at de er der, men husker det plutselig når dårlig periode knakker på dørren. Ikke glem kundene dine. Send regelmessig ut e-post til dem med informasjon om nyheter, tilbud eller bare for å si at nå må de passe på å booke i god tid før jul for å få favorittbehandlingen sin. Dra nytte av e-post og kommunikasjon med kunden.

E-postmarkedsføring er viktig. Ikke glem kundene dine. Bruk smarte metoder for å finne frem til hva de ønsker seg og hvordan du kan få eksisterende kunder tilbake igjen og igjen. Automatisering av e-post vil hjelpe deg med å optimalisere forholdet ditt til kunden din og oppnå dine mål.

FØLG MED OSS

15,011FansLiker
188FølgereFølg

BEHANDLINGSIDÉER

Hårfjerning med sukkervoks

Hårfjerning med sukkervoks er en mer skånsom metode å fjerne hår på kroppen enn med vanlig voks. Voksen fester seg blant annet ikke til...