Plei vintertørre hender med parafinvoks

0

Alle kjenner vel til følesen av ekstra tørre hender i det vi går mot en kaldere tid. Da er behandling med varm parafinvoks et perfekt supplement til kundene dine – en behandling som har både en fuktighetsgivende og terapeutisk effekt.

Mange sliter med ekstra tørr hud om høsten og vinteren, og spesielt er hendene våre utsatte. Selv om mange er flinke til å fokusere på fuktighetsgivende produkter til ansiktet, så sluntrer de unna med god nok håndpleie. Tørr og ru hud eldes raskere, og derfor er det også viktig at hendene får rikelig med fuktighet og pleie.

Kulden gir nedsatt blodsirkulasjon slik at hud og negler får mindre tilførsel av næringsstoffer. Det fører til at celledelingen går langsommere og det samme gjelder fornyelsen av hudcellene. Med den varme parafinvoksen utvider blodårene seg og forbedrer blodsirkulasjonen igjen. Huden blir fantastisk myk og stram, i tillegg til at avfallsstoffer fjernes. 

Slik gjør du:

  • Dypp hendene flere ganger i den smeltede parafinen slik at det legger seg en tykk hinne med voks rundt.
  • Ta en plastpose over voksen og tre en frottevott over for å beholde varmen bedre.
  • Etter 10-15 minutter trekker du av vokslaget.
  • Gi gjerne kunden litt håndmassasje.

En slik behandling gir ikke bare rikelig med fuktighet til hud og negler, men den gir også kunden en avslappende og luksuriøs følelse i de ellers så kalde vinterdagene. Parafinvoksbehandling kan blant annet være et hyggelig supplement til en ansiktsbehandling. Hvor fristende vil det ikke være å ligge under et mykt pledd med hendene innpakket i varm parafin og frottehansker imens man får ansiktspleie!?! 

 

 

Er det på tide med facelift ?

0

Det er utrolig mange som driver salong og ikke har gjennomtenkt stil på salongen og så er det andre som har helt nydelig stil og gjennomtenkt til minste detalj.

Det du kan gjøre er å kikke litt på bilder jeg har samlet her og tenkt deg om to ganger. Hvilken salong ville du ønsket å møte opp på? Spør deg selv og da har du svaret om det er på tide med facelift for salongen din.

Det som kjennetegner en flott salong er at den er stilren og den er ikke overfull med produkter av 100 slag på bord og traller. Den gir et inntrykk som er behagelig og løfter opp. Den ser ren ut og den har ofte farger som gir kontraster.

Jo da det blir litt annet med ren kontraststil. Jeg lar og følge med som eksempel og påminnelse at altfor mange av salongene sovner på vakten og ser ikke hvor mye rot det pådrar seg og at det ikke ser særlig elegant ut å møte opp på et slikt sted men dessverre så er veldig mange som ser ut slik. Likeså da tenker man ofte ikke på at stoler man skal tilby kunden skal være behagelig. Benken skal være behagelig. Lyset, duften, luften, ja alt skal stemme. Jeg har ikke sjelden kommet inn på terapeut rom hvor jeg må minne de om å lufte ut når det lukter innestengt og klamt etter en massasjetime. Jeg forstår ikke at terapeuter ikke kan lære seg slike grunnleggende ting og tar seg tak i nakken og virkelig legger seg frem i å ha rommet elegant når de tar imot en kunde. Det er alfa omega i hvor du skal starte for å få folk inn igjen.

Er det kanskje på tide med en omgang facelift og selvinnsikt? Jeg bare spør ?

Se på rommet ditt og spør deg selv om du ville ønsket å komme hit som en kunde?

Lateks, nitril eller vinyl hansker. Hvilke bør du velge?

0

Når man bestemmer seg for lateks-, nitril- eller vinylhansker, da kan det være litt vanskelig å vite hvilken type hansker man bør velge. Hvorfor så mange typer og hva er forskjellen? La oss ta en nærmere titt på egenskapene og fordelene til hver type av hansker.

Lateks hansker

Latex GlovesLateks hansker er laget av naturmateriale nemlig gummi. De er populære som beskyttelseshansker til medisinsk bruk og i industri hvor hygiene er viktig. Hovedgrunn til at vi velger noe annet enn lateks er at mange har allergi for lateks. Når man ikke har allergi for lateks da vil lateks ha en liten fordel over nitril på grunn av at de sitter bedre og er litt mykere.

Det vi kan si om latekshansker:

  • Passer som en annen hud
  • Ha en høy berøringsfølsomhet
  • Er bra for bruk i lengre tid
  • Passer bra for høyrisikosituasjoner med smittsomt materiale
  • Er kostnadseffektive
  • Er lett pulverisert, noe som gjør de er ofte lettere å sette på
  • Er veldig elastisk og sterk
  • Er biologisk nedbrytbare

Nitrilhansker

Nitrile GlovesNitrilhansker er laget av syntetisk gummi, og er et ideelt alternativ når du plages av allergi for lateks. Nitrilhansker er overlegne hansken når det gjelder punkteringsmotstand. Nitrilhansker blir derfor oftere brukt medisinsk for bedre sikkerhet. Før nitrilhansker kan markedsføres til sykehus og medisinske institusjoner, må de gjennomgå en rekke tester for å sikre deres holdbarhet.

Det vi kan si om nitrilhansker:

  • Latex-fri
  • Er mest punkteringsmotstandsdyktig
  • Har et høyt nivå av følsomhet
  • Gir en god passform for hånden
  • Er bra å ha på over lengre tid
  • Passer særdeles godt for høyrisikosituasjoner med smittsomt materiale
  • Motstår mange kjemikalier
  • Ha en lang holdbarhetstid
  • Er tilgjengelig i sterke farger for å lettere kunne se om hansken har blitt punktert

Vinylhansker eller plast

Vinyl GlovesVinylhansker og plasthansker er et populært valg for næringsmiddelindustrien og situasjoner der høy grad av holdbarhet og beskyttelse er mindre prioritert. Mens de kan være mindre holdbare, er de gjerne et billigere alternativ.

Det vi kan si om vinyl og plasthansker:

  • Latex-fri
  • Har en løs passform
  • Er bra for kortsiktige, lavrisikooppgaver
  • Er det mest økonomiske alternativet
  • Har anti-statiske egenskaper
  • Er best egnet til bruk med ufarlige materialer
  • Er ofte lett pulverisert for å gjøre det lettere å sette de på

Vi håper den lille guiden her vil hjelpe deg når du skal velge hansker.

Hvorfor å velge Head Jog Titanium VIBE slettetang?

Vibe rettetang
Vibe rettetang

Hvorfor Vibe?

Head Jog har vært et pålitelig britisk merkevare i over 20 år, og tilbyr frisørmarkedet et bestselgende utvalg av profesjonelle børster.

Head Jog oppfyller de mest ambisiøse forventningene og tilbyr nå et stort utvalg profesjonelle verktøy med høy kvalitet og stort utvalg.

Dette berømte britiske merket tilbyr nå et bredt spekter av profesjonelle verktøy designet med kvalitet, stil og innovasjon i tankene. Det er et logisk skritt at det prisbelønte Head Jog-merket nå skal lansere «Electric Head Jog» – et spennende og innovativt elektrisk utvalg.

Denne nye serien av elektriske stylingapparater komplimenterer den eksisterende Head Jog-porteføljen og opprettholder den obligatoriske egenskapen til Head Jog; Kvalitet, holdbarhet og høy ytelse. Slettetang fra Vibe er noe du som frisør, bør ha blant utstyr du bruker på frisørsalongen.

Electric Head Jog Titanium VIBE Rettetang

  • Variabel digital temperaturkontroll – 80 o C til 230 o C (5 o Trinn – ideell for kjemiske slettesystemer (keratin m.m.).
  • Høykvalitets keramisk varmeapparat med rask oppvarmingstid og varmegenoppretting.
  • Perfekt for retting og krølling.
  • Sikkerhetsfunksjon: Automatisk avstengning etter 30 minutter.
  • 360 graders dreibar 3 meter lang strømkabel.

Speil titanbelagt vibrerende slettetang bidrar til å skape perfekt, jevnt, sunt hår.

Titanium er et lett, glatt metall som gir høy temperaturstabilitet. Sammenlignet med keramikk, kan titan varmes opp mye raskere, samtidig som varmen fordeles jevnt over overflaten. Med sin høyere ioniske ladning gjør dette det mulig å slette håret på mye kortere tid.

Titanium platene er uten tvil den beste typen materiale for en rettetang og kan gi bedre resultater. Disse platene kan også bidra til å redusere oppbyggingen av bakterier i håret.

IONIC Charge tillater varme å bli utstrålet direkte inne i håret, uten å tørke ut hårets ytre struktur. Denne teknologien opprettholder naturlig fuktighet i håret, noe som gjør håret skinnende, mykere og sunnere.

Vibrerende plater hjelper til med å eliminere at det dras i håret.

Vibrasjoner på varmeplater hjelper til med retningen og gir håret glidende effekt gjennom platene uten å bøye eller trekke i og derved forårsaker den mindre skader. På grunn av den unike vibrasjonsfunksjonen kreves det bare et mildt trykk, og produktet kan derfor betjenes med en hånd.

Historie bak etableringen av vibreringsplater:

Den opprinnelige ideen til vibreringsplater for hårfibre kom ut av den gamle koreanske tradisjonen for stryking av klær.

I Korea knulte to kvinner på gulvet og vendte mot hverandre over en glatt stein (kalt en tatumi-tol), en «pangmangi-klubb» i hver hånd, og slo ut i en rytme på kluten til den var rynkefri og skinnende. Det å slå og glatte ut var den tradisjonelle måten å takle klesvask på. Stoffet ble brettet og brettet igjen på tatumi-tol, slått og knust til det var helt glatt.

Denne ideen ble tatt i bruk for Vibe slettetang. Kombinasjonen av varme og vibrasjon resulterer i flatt, glatt og skinnende hår. Dette er et produkt du må ha hvis du skal gjøre arbeid med å slette hår lettere.

Kjøp Head Jog Titanium VIBE Straightener her!

Har du en strategi for hvordan å øke inntekter?

0
strategi og planlegging
Har du en strategi for hvordan å øke inntekter i salongen? De fleste terapeuter jeg snakker med har ikke noen strategi. De bare åpner en salong og håper på det beste. Men det er ikke godt nok. Du må ha en strategi og jobbe målrettet med å forbedre salongen din på alle måter. Inntekt er en av hovedfokusområder du bør ha. Uten inntekt = uten salong.
Så la oss begynne høsten med et interessant spørsmål:
  • Hva er inntektsmålet for høsten?
  • Følger du en strategi eller planlegger du å øke salget?

Hvis du ikke klarer å svare på dette da trenger du en plan og en strategi. Du må ha mål og du må ha oversikt over hvordan du skal nå de.

Sett deg enkle og realistiske mål. F.eks da kan du ha som målsetting å øke inntekten daglig med 500 kroner. 500 kroner økning pr dag vil gi deg 11.000 kroner i økning pr måned og det igjen blir 132.000 kroner i året. Det er mye penger. 500 kroner tapt hver dag er og mye penger. Tenk på det.

 

Men hvordan skal du nå dine mål? Jo nettopp med å ha en strategi og planlegge. Du må ta deg tid til å tenke litt. Sett deg ned, pust litt, ta en kopp kaffe eller te, papir og penn og ta tak i saken.

Planlegging med mål å øke inntekt med 500 kr pr dag

1. Et lite skritt, et flott resultat.
Det å ha kortsiktige og realistiske mål er en utmerket måte å motivere seg selv og forbedre hver dag. I dette tilfellet, bør det å øke salget med 500 kroner per dag være nok til å skape gnist og få noe ut av de resurser du allerede har. Fokuser på hvor du vil klare å få inn denne ekstra inntekten, er det gjennom mersalg av kosmetikk eller ekstratjenster som tilbys til kunden under behandling eller et tilbud du gir ut ekstra hver dag, noe som kunden helst ikke sier nei til. Det kan være å tilby en tilleggsbehandling til lav pris og informere om at du har den på spesialtilbud denne dagen. Det er høy sannsynlighet til at kunden takker ja til tilbudet hvis de allerede er der for å ta en annen behandling.

Det er to teknikker som selger og veldig lett å bruke i skjønnhetssalongen. Tenk deg en av de mest lojale kundene, som har kommet tilbake til deg for å få en enkel ansiktsbehandling. Du kan benytte anledningen til å selge på stedet den nye gull ansiktsbehandlingen, en eksklusiv og moderne behandling, som er bare litt dyrere, men med fantastisk effekt og nydelige produkter. Pass da på at kunden din ikke skal betale altfor mye ekstra for å bli interessert i å få det lille ekstra.

Det er og lett å selge komplementære produkter som gjør behandlingen mer effektiv. Du kan lage en mal over komplementære produkter som passer til alle behandlinger du tilbyr, slik du får solgt produkter kunden kan bruke hjemme for å vedlikeholde eller forlenge effekt.

Det å opprette abonnement for faste kunder er og en utmerket måte å øke inntekten på. Husk det er den totale inntekten din som er viktig ikke nødvendigvis hva du får per behandling. Selg en månedlig / kvartalsvis / halvårlig / årlig abonnement til en av dine behandlinger eller et utvalg av behandlinger.  På denne måten vil du og øke muligheter til mersalg til de kunder som kommer oftere enn ellers. Dette vil og bidra stort til å viske ut problemer i tider når det er lite salg på salongen. Hvem kjenner ikke igjen at salget går ned rundt skolestart, ja eller i begynnelsen av januar? Jo vi kjenner alle til den problematikken men det finnes råd og løsninger.

Hvis målet ditt er å øke salg med 500 kr om dagen og øke inntekt med 11.000 kr per måned da vil du garantert få til det hvis du er smart i valg av metoder og tenker målbevisst på hva du gjør.

2. Analyser virksomhetens mål og juster størrelsen på bedriften.
Hva er størrelsen på din bedrift? Er du alene eller har du ansatte? Alt etter hva svaret på disse spørsmålene er, da må du utvikle salgplan i henhold til de. Hvis du jobber alene, og satser på å få økning på 500 kr per dag i gjennomsnitt, da vil det være et akseptabelt mål for deg alene, fordi du kan organisere og sette opp målbare linjer for å oppnå dette.

Men tror du at en økning på 500 kroner om dagen er lavt hvis du har andre som og jobber for deg? Da må du omdefinere dine mål, gjennomgå strategi og tenk virkelig igjennom den potensielle avkastningen du kan få ut av hele teamet ditt. For eksempel, er et godt mål at hver og en av de ansatte får inn ekstra 500 kroner per dag, at den totale omsetningen øker og du til og med klarer å få til en eksponensiell vekst. Du kan og se for deg en vekststrategi og at du ender opp med mellom 5 og 10 ansatte, og multipliserer din totale omsetning. Resultatet kan bli ganske interessant, ikke sant? Og hva nå? Hvordan kan utvide? Les da del 3!

3. Motiver de ansatte | Etabler en salgsstrategi | Former inntektsmulighetene.

Nøkkelen til å oppnå økt omsetning med hjelp fra de ansatte er forpliktelse i form av noen form for insentiver. Du kan sette opp provisjon for de ansatte hvis de når mål som er satt. Du kan og belønne de ekstra for hvert salg oppnår som overstiger målet de har. Hvis du belønner for en godt utført jobb og engasjement vil dine ansatte selge mer og bli mer lykkelig på grunn av de når mål som er satt. Det å nå mål er i seg selv noe som skaper engasjement.

System som består av provisjoner og premier til de ansatte, må ledsages av en solid salgsstrategi og en plan, som du må koordinere og følge opp for at det skal bli vellykket. Ta et seriøst planleggingsmøte med de ansatte og gjenta møter for at alle skal følge med på utviklingen og hvordan de når oppsatte mål. Slikt skaper spenning og entusiasme.

Følg opp utviklingen av oppnådde resultater ved slutten av hver periode (måned, kvartal eller år) med en resultatrapport som du deler ut til de ansatte.  Du kan og sette igang med månedens ansatt med tilhørende insentiver.

Så hva venter du på? Skal du sette igang med en strategi neste måned? Nei, gjør det allerede i dag. Ikke gå glipp av muligheten å tjene 500 kroner ekstra hver dag! 

Hvorfor skal Solfrid komme til din salong?

0

Hvorfor skal Solfrid møte opp på nettopp din salong? Hvorfor skal hun ikke gå til salongen ved siden av?

Har du noen gang gitt dette en real tanke? Har du virkelig prøvd å sette deg i kundens sko? Har du? Du tror du kanskje allerede har gjort det, men jeg er ikke så sikker på det.

Prøv igjen:

Har du nylig besøkt en annen salong enn din egen? Nei? Vel, det er det svaret jeg får fra salongeiere. De besøker ikke andre salonger enn sine egne og vet lite om hvordan de andre opererer og hvordan de ser ut. Hvis du derimot gjorde det, ville det bli lettere for deg å svare på disse spørsmålene;

Hvordan vil du bli behandlet på din favorittsalong?
Hva ville få deg til å gå dit igjen?
Hva gjør at de skiller seg ut?
Hvorfor likte du å besøke salongen?
Hvordan ville favorittsalongen din være, hvis du kunne lage den akkurat slik du vil ha den, ja pass på nå og lag den utfra deg som kunde og ikke som eier?
Hvordan vil du bli behandlet der?
Hvordan ønsker du inngangen skal se ut?
Hvordan vil du at rommet skal være?
Hvordan vil du at terapeuten skal se ut?
Hvordan vil du at terapeuten skal håndtere huden din?
Hvordan vil du ha massasje som skal utføres?
Hvordan vil du ha føtter, hender, ansikt etc. til å se ut etter å ha besøkt salongen?
Hvordan vil du ha service i resepsjonen?
Hvordan ønsker du at du blir hilset velkommen?
Hvordan ville du bli behandlet når du er på vei ut og betaler osv.?
Når du er i stand til å svare på disse spørsmålene for deg selv på en annen salong enn din egen, først da kan du begynne å lage dine egne oppgaver om hvordan du skal behandle dine egne kunder, da du kan være ganske så sikker på at de og vil ha lignende preferanser til salongen de besøker.

Spørsmålet er ikke hvordan du ønsker at salongen din skal være nå, spørsmålet er hvor mye bedre du kan gjøre med hensyn til hvordan du selv ville ønsket å bli behandlet når du besøker en salong. Ta det fra en riktig synsvinkel og du blir en vinner.

Hvordan få flere kunder og øke salget ved å forbedre utformingen av nettstedet ditt?

0

Hvis du allerede har et nettsted, og hvis fra at du ikke har laget noen endringer på noen gang, da taper du sannsynligvis penger og kunder.

Det er påfallende at nesten 99% av bedriftene som har websider ikke gjør noen forbedringer eller endringer fra de ble opprettet, og de kan tape mye penger på det.

Tenk deg at du har opprettet en nettside i 2010, muligens med datidens Flash-animasjoner, bakgrunnsmusikk og store bilder som da fungerte bra og forårsaket en stor visuell påvirkning på de besøkende.

Dette fungerer ikke i dag. Nå er tiden annen og responsiv design på iphone og ipad er blitt så viktig at mange av de som har nettsted i dag har sider som kanskje ser ut å være bra men er håpløse med hensyn til dagens teknikk. Hos oss er det faktisk 97% av brukerne som bruker enten ipad eller iphone.

Forestill deg følgende scenario:

En potensiell kunde kommer til webområdet ditt, men den ser ut som de første sidene som ble brukt på internett, er treg å laste, har flash-animasjoner, vises bitteliten på iphone og ipad. Dette vil en potensiell kunde ikke ha tålmodighet for å blar fort videre til en annen side.

Den potensielle kunden din vil fort bla til konkurrentene, og velge en webside som ser profesjonelt utformet og gjengir en følelse av kvalitet.

Hvem tror du den potensielle kunden din er? Jeg tror det er ikke veldig vanskelig å vite svaret på det spørsmålet.

Fokuser på det som betyr mest, som er å ha en overbevisende nettside som oppfordrer besøkende til å ta kontakt når de aldri har vært hos deg. Se for deg følgende:

Hvis du for tiden får 100 personer som besøker nettstedet ditt per dag og kun 5 av dem fylle ut kontaktskjemaet og blir kunder som legger igjen en omsetning på 700 kroner hver eller totalt 3500 kroner den dagen.

Hva med å forbedre nettstedet ditt til moderne design for de 100 personer  som besøker nettstedet ditt hver dag og da potensielt få 10 kunder til å ta kontakt og bli kunder, da vil du istedenfor generere inntekt på 7000 kroner pr dag.

Dette kan kan du oppnå uten å investere mer penger i annonsering og dette oppnår du kun ved å forbedre utseendet og utforming av websidene dine. Overraskende nok er dette ukjent for 99% av de bedrifter som driver online og dette kan faktisk være forskjellen mellom å ha en nettside og ha en nettside genererer inntekter og tilfører nye kunder til deg via internett. 

Hvordan å få til en annonsekampanje på Facebook?

0

Mange salongeiere utnytter ikke den muligheten Facebook gir dem gjennom reklame som kan skreddersys for å målrette mot bestemte kundesegmenter i sitt lokale område. Årsaken kan meget vel være at de rett og slett ikke vet hvordan man lager en kampanje.

I denne artikkelen finner du en veldig fin video som er litt over 1 time lang, men den er verdt å se på for å lære hvordan du bruker Facebook-annonser og inkluderer den tekniske delen. I senere artikler vil vi fortelle deg litt mer om hvordan du lager vellykkede facebook-annonser, som det første trinnet bør være å lære å bruke facebook-annonsesystemet.

Forvent ikke at du blir en ekspert på bare 1 time. Se og lær og kom tilbake for mer ettersom vi legger til flere artikler om hvordan du skal lykkes i markedsføring.

Økonomiske og billige nettsider. Hvor mye vil de påvirke en vellykket markedsføring på internett?

0

Det å sette opp en billig webside er kanskje beste måten å spare penger men det er nok ikke beste måten å tjene penger. Denne artikkelen forklarer i detalj hvorfor en billig webside kan påvirke suksessen av et prosjekt.

Hele tiden snakker jeg med salongeiere som allerede har et nettsted, men har ikke vært i stand til å få inn en eneste kunde via websidene. For dem er deres hjemmeside kun en enkel side utad hvor kunder kan finne telefon og ta kontakt.

Det man ofte ender opp med er å måtte investere tid og penger igjen for å få opp en ny webside som kan tjene salongen bedre. Da har de dessverre ikke fått noen besparelser av en billig side fordi de ender opp med å investere igjen, i en ny side.

Det kan og være et grunnleggende problem å sette i gang med en billig webside, nemlig på grunn av at den kan være så dårlig utformet at den skremmer enkelte kunder.

Vi vet at det skjer ofte. Det er ikke sjelden at jeg ser en webside med forferdelig dårlig design. Jeg ser og websider som er blitt satt opp av «profesjonelle» som selger arbeidet og de ser likevel helt grusomme ut. Slike sider kan faktisk skade bedriften og gjøre mer skade en nytte.

Det er noen grunnleggende faktorer du bør ha i tankene når du skal skaffe deg en webside.

Nettsidedesign med musikk

Jo det kan være at du synes det er nydelig ved første øyekast. Spa musikk på siden din. Men sider som har musikk som begynner å lastes inn på hver side at websidene dine er mer til å irritere enn å skape følelse av luksus eller velvære. Ikke gå i den fellen.

Design av websider motiverer ikke til å bestille

Hva er forskjellen mellom å ha en nettside og å ha et nettside som lokker kundene inn? Tenk nøye igjennom dette. Ofte er nettsider hos salonger med tilhørende side hvor det regnes opp liste over alle behandlinger som tilbys.  Navn på en behandling. F.eks Signaturbehandling kr 1.500. Hvorfor skal jeg ta en Signaturbehandling til 1.500 kroner? Jeg vet jo ikke hva dette er for noe?  Det legges ikke noen sjel i å lage behandlingen lokkende for kunde.  Dette ser jeg på nesten alle websider der ute. Kort og greit er ikke greit.

Weside designet som en brosjyre

Jeg ser og ofte websider som er lagd som en brosjyre hvor det ser nesten ut som om man har skannet inn et dokument for å vise hvilke behandlinger man tilbyr og til hvilken pris. Man tenker ikke på at en webside kan være interaktiv og du har muligheter å tilby kunden å delta. Fortelle hva de synes, booke en time, chatte med resepsjonisten og så videre.

Gratis websider

Internettet flommer over av gratis websider du kan få. Ikke greit for deg som ønsker å tjene penger på websiden din. Ikke sjelden ser man websider hvor man kjenner igjen designet av layout og vet at den er gratis.

Webside lagd av en venn eller en onkel

Det er og typisk at jeg hører at folk har designet websiden selv eller fått en venn til å hive opp sider i en hast gratis eller for en liten peng. Hvordan skal en slik side kunne bli en lønnsom side hvis den blir satt opp av en som ikke kan jobben sin eller en som har til hobby å lage websider?  Jo det kan være at du er heldig og kjenner noen som faktisk kan utføre mirakler men det er sjelden det er slik.

Kort sagt, det finnes utallige lavpris muligheter derute og idiotsikre måter å lage websider gratis eller til god pris. Men ønsker du at websiden din skal generere inntekter blir du nødt til å investere litt i den. Det handler ikke bare om det estetiske uten det handler om om hvordan du ønsker å delta i en digital markedsføringsstrategi.

Hvis du trenger hjelp å designe et nettsted som tiltrekker seg kunder og kan oppnå en avkastning på investeringen din, ikke nøl med å finne en god webdesigner. Det kan bli en god investering det.

3 viktige ting du må oppfylle for å få lojale kunder

0

«Kunden har alltid rett» er en setning du hører ofte i markedsføring og reklame, spesielt når det kommer til salg.

Kundetilfredshet er et annet ord du ikke hører like ofte men er veldig viktig og hvor du bør fokusere din innsats for å få til salg av både produkter og tjenester.

Men hvordan kan du oppnå kundetilfredshet? Det er i hvert fall tre hovedtemaer som kan hjelpe deg å oppnå kundetilfredshet.

Kvalitet. Kvalitet verdsettes mest av forbrukerne, gjennom kvalitet vil du oppnå lojalitet og kundetilfredshet og øke din markedsandel.

Pris. De fleste sektorer og markeder er konkurransedyktig priset og dette er en forutsetning for at et produkt eller en tjeneste får en plass på markedet.

Studier viser at når du har kampanjer og god pris har kunder tendens til å handle mer.

Tid. Hvis du prøver å selge et produkt til feil tidspunkt vil det ikke slå an. Tid er en viktig faktor. Kom med en kampanje på riktig tidspunkt. F.eks hvis du kjører en hard kampanje mot mødre som du ønsker å tilby massasje uken skoler starter, da kan det slå helt feil ettersom de er rett og slett ikke mottakelig pga de er så opptatt med alt rundt skolestart. Det er kjent faktum at i sluttet av August og starten av September går salg av tjenester hos velvære-salonger ned.

Tid, pris og kvalitet er med andre ord viktig når du skal oppnå kundetilfredshet.

FØLG MED OSS

15,105FansLiker
183FølgereFølg