DEL

Har du glemt at det er snart Black Friday (25 november 2016 i tilfelle du lurte)? Med opphav i Amerika har denne shopping galskapen krysset havet og blitt en del av det norske markedet. Det liker vi, vi som skal selge noe ikke sant?

November kan være en litt mindre travel måned og hvis avtaleboken ser litt tom ut for resten så kan det være en idé å prøve litt Black Friday markedsføring for å få en liten boost på november tallene. Her er 6 kjappe idéer du kan sette på plass før 25 november for å dra litt nytte av denne voksende trenden.

  1. Start med lageret, ta deg en 30 minutters runde i lageret og finn frem ting som ligger å skjuler seg i kroker og hjørner. Det er ikke noe vits å ha det liggende for lenge, det lager bare rot, samler støv og binder opp pengene dine. Legg produktene i en kurv og husk å prise hvert produkt individuelt med både før pris og din fantastiske rabatt. Det er den ene dagen i året at gode rabatter er forventet og at de fungerer som en sjarm. Folk leter etter gode tilbud så gi dem noe å bruke pengene på. Tenk på all den lagerplassen du får frigjort, så hvis du vil ha opprydding i lageret så er Black friday tingen!
  2. Annonser på sosiale medier og legg ut artikler, det oppmuntrer folk til å komme innom. Du vil få best resultat ved å annonsere på forhånd i stedet for på dagen og spesielt på søndagen før, når det kommer til annonsering på facebook.
  3. Ha et salg på gavekort kun på Black Friday der kundene får feks 25% mer på gavekortet, alternativt 50% mer men som kun kan brukes i de rolige månedene som feks januar og februar året etter. Dette kan være den ideelle julegaven. Men husk å annonsere dette i god tid før Black friday på sosiale medier osv hvis du skal få gjennomslag.
  4. Black Friday trenger ikke bare å handle om rabatter, salg og tilbud. Du kan feks behandle dine lojale kunder som kommer innom den dagen litt ekstra godt, feks med en liten gratis overraskelse-gave. Det er en fin måte å si takk og vise at de er verdsatt som kunder, samtidig som du gjør de oppmerksomme på tilbudskurven på vei ut. Kan være en god idé å oppgradere behandlingen (feks til luksus manikyr istedenfor manikyr) snarere enn å gi prisreduksjon på behandlinger. Kunder elsker å få gaver og blir faktisk veldig glade å få noe ekstra.
  5. Kjør en konkurranse i forbindelse med Black Friday, feks på facebook frem til Black Friday der vinneren kan vinne en spa-pakke til verdi av et beløp som kun kan brukes i januar/februar måned. Det gir deg noe å snakke om på sosiale medier, e-post og hjemmeside og tiltrekker selvfølgelig oppmerksomhet. Og så får du litt å gjøre i de rolige månedene.
  6. I siste liten tilbud for Black Friday kan være et alternativ, når det begynner å nærme seg torsdag og du har ikke hatt nytte av markedsføringen frem til da. Fortvil ikke, alt er ikke tapt. Forskning viser at e-post markedsføring er en effektiv og rimelig måte for å nå frem til kundene. Du kan sende ut dine siste liten tilbud til kunder du allerede har og hvorfor ikke å bruke sms.  Å bruke sms tidlig på morgenen på selve Black Friday vil nok fungere bedre enn sms sendt ut andre dager.

 

Du får mange gode tips og nyttig hjelp når du blir medlem av vår facebook gruppe. Klikk her for å bli med. I gruppen kan du også selge brukte varer og markedsføre nye varer til profesjonelle i bransjen. Gruppen er ikke ment for å markedsføre varer mot privatpersoner. Hvis du ønsker å markedsføre varer mot privatpersoner gjennom oss da kan du sende oss mail.

INGEN KOMMENTARER