DEL

«Kunden har alltid rett» er en setning du hører ofte i markedsføring og reklame, spesielt når det kommer til salg.

Kundetilfredshet er et annet ord du ikke hører like ofte men er veldig viktig og hvor du bør fokusere din innsats for å få til salg av både produkter og tjenester.

Men hvordan kan du oppnå kundetilfredshet? Det er i hvert fall tre hovedtemaer som kan hjelpe deg å oppnå kundetilfredshet.

Kvalitet. Kvalitet verdsettes mest av forbrukerne, gjennom kvalitet vil du oppnå lojalitet og kundetilfredshet og øke din markedsandel.

Pris. De fleste sektorer og markeder er konkurransedyktig priset og dette er en forutsetning for at et produkt eller en tjeneste får en plass på markedet.

Studier viser at når du har kampanjer og god pris har kunder tendens til å handle mer.

Tid. Hvis du prøver å selge et produkt til feil tidspunkt vil det ikke slå an. Tid er en viktig faktor. Kom med en kampanje på riktig tidspunkt. F.eks hvis du kjører en hard kampanje mot mødre som du ønsker å tilby massasje uken skoler starter, da kan det slå helt feil ettersom de er rett og slett ikke mottakelig pga de er så opptatt med alt rundt skolestart. Det er kjent faktum at i sluttet av August og starten av September går salg av tjenester hos velvære-salonger ned.

Tid, pris og kvalitet er med andre ord viktig når du skal oppnå kundetilfredshet.

Du får mange gode tips og nyttig hjelp når du blir medlem av vår facebook gruppe. Klikk her for å bli med. I gruppen kan du også selge brukte varer og markedsføre nye varer til profesjonelle i bransjen. Gruppen er ikke ment for å markedsføre varer mot privatpersoner. Hvis du ønsker å markedsføre varer mot privatpersoner gjennom oss da kan du sende oss mail.

Besøk oss i butikke på Lørenskog hvor vi selger forbruksvarer, kosmetikk, utstyr og apparater innen skjønnhetsbransjen. Vi har åpent fra klokken 10.00 - 16.00 mandag - fredag. Vi er kun 10 min kjøring fra Oslo, 5 min kjøring fra Lillestrøm og Strømmen. Klikk her for å se hvordan å finne frem.

INGEN KOMMENTARER